ایران پرسمان
خدمات کنسولی کانادا به شهروندان ایرانی در هاله‌ای از ابهام
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 13:53:31
ایران پرسمان -
خدمات کنسولی کانادا به شهروندان ایرانی در هاله‌ای از ابهام
٧٢٨
١
ایرنا / دولت کانادا هنوز به رایزنی ها در خصوص خدمات کنسولی به شهروندان ایرانی هیچ پاسخی نداده است.
سید عباس موسوی ،درباره هماهنگی‌های انجام شده با دولت‌های سوئیس و کانادا جهت ارائه انجام خدمات کنسولی در اتاوا به اتباع و شهروندان ایرانی گفت: از حدود هفت سال قبل که روابط تهران و اوتاوا توسط دولت وقت کانادا قطع شد،ایرانیان مقیم این کشور که حدود 400 هزار نفر تخمین زده می شوند با مشکلات کنسولی زیادی مواجه بوده اند و برای رفع این مشکلات ناگزیر به کشورهای دیگر یا تهران مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ساکن کانادا همواره از اولویت‌های مهم ایران در تعامل با کانادایی‌ها بوده است، اظهار داشت: با تعیین سوئیس به عنوان حافظ منافع جدید ایران در اتاوا نیز در حال امکان ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا وجود ندارد و هنوز به رایزنی‌هایی که با دولت این کشور داشته‌ایم پاسخ نداده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: امیدواریم با نظر مثبت کانادایی‌ها در زمینه ارائه خدمات کنسولی گشایشی میان دو کشور حاصل شود.
برن در چهارمین دور گفت‌وگوهای جامع سیاسی میان ایران و سوئیس مسئولیت حفاظت از منافع ایران در کانادا را برعهده گرفت.با این حال، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد که سوئیس با وجود پذیرش مسئولیت حفاظت از منافع ایران در کانادا، اعلام کرد که مسئولیت انجام خدمات کنسولی برای شهروندان ایرانی مقیم در کانادا را نپذیرفته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36495/خدمات-کنسولی-کانادا-به-شهروندان-ایرانی-در-هاله‌ای-از-ابهام
بستن   چاپ