ایران پرسمان
یک کتاب خوب/ غافلگیری های شوکه کننده یک داستان ایرانی
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 13:54:00
ایران پرسمان -
یک کتاب خوب/ غافلگیری های شوکه کننده یک داستان ایرانی
٩
٠
آخرین خبر / این یک کتاب بسیار خواندنی‌ای است.کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که تعارف ندارم اول‌ازهمه با خودم.کتاب خواندنی است؛شما این کتاب را خیلی روان خیلی با لذت می‌خوانیدوتمامش می‌کنید.
•حُسن عجیب دیگرش نثر خیلی خوبی است که دارد.من تقریبا بیمار این ماجرا هستم وقتی کتاب را می‌خوانم بیشتر غلط‌ها را می‌بینم فرق ادبا و ویراستارها همین است. من در طول این کتاب و بندرت شاید به 4 مورد برخوردم که باخود گفتم کاش این کلمه این‌طور نبود. این یک رکورد خوب و عجیب‌وغریبی است چون که در کتاب‌های نویسندگان خیلی مشهور در هر 5 صفحه 4 مورد از این دست غلط‌ها پیدا می‌شود؛این ویژگی مهم این کتاب بود.
•ما در این کتاب با نویسنده‌ای طرف هستیم که حتی یکجا احساس نمی‌کنیم که او یک مرد است و مردانه فکر می‌کند و می‌خواهد خودش را به‌عنوان یک زن به ما غالب کند.کاملا درست نگاه می‌کند؛ این توانایی پیش و پا افتاده‌ای نیست ما گاهی چیزهای ساده می‌نویسیم و خواننده باور نمی‌کند.
•به خاطر داوری تمام رمان‌های سه سال گذشته را خوانده‌ام تا آنچه دیروز منتشر شده.به تعداد انگشتان دو دست نمی‌رسد کتاب‌هایی که شما رغبت کنید تا صفحه آخرش بخوانید اما این کتاب، کتابی بود که با میل و اشتیاق خواندم،خیلی جاها به دلم نشست خیلی جاها به نویسنده آفرین گفتم یکی به خاطر نثر و یکی به خاطر لذتبخشی متن و دیگری ساختن کاراکتری که انتخاب کرده بود.
شیوا مقانلو(نویسنده، مترجم و منتقد ادبی)
•یک دلیلی که کار را دوست داشتم و امروز هم اینجا هستم همین بود که یک مرد پا به دنیای جسورانه‌ای گذاشته بود و آن حیطه نوشتن از یک زن عاشق بود که در مقابل دو مرد قرار دارد و به‌خصوص که هرچقدر داستان جلوتر می‌رفت به یک غافلگیری‌رسید به‌خصوص در انتها.همان انتها من‌را خیلی راغب کرد که حتماً درباره‌اش صحبت‌کنم.
•وقتی داستان شروع می‌شود وقلابش را می‌اندازد هرچقدر جلوتر می‌روید ریتم بهتر می‌شود و پایان‌بندی که خیلی پایان‌بندی خاصی است
•با یک رمان عاشقانه طرف هستیم ولی عشقی که از زبان یک زن تعریف می‌شود و جسارت نویسنده مردی که جای راوی زن نشسته و عبارت زنانه را به چالش کشیده است ستودنی‌است.
سپیده قادری(منتقد) به‌حسب موقعیت کاری که دارم کتاب‌های زیادی می‌خوانم.باید درمورد کتاب‌ها تصمیم بگیرم که می‌تواند برای نقد در شهرکتاب انتخاب شود یا نه از معدود کتاب‌هایی‌که در طول یکروز کامل خواندم. بی تعلل انتخابش کردم.
چکیده نظر منتقدین •محمد حسینی(نویسنده،ویراستار ومنتقد ادبی)
انتخاب از صفحه کتابدونی

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36516/یک-کتاب-خوب--غافلگیری-های-شوکه-کننده-یک-داستان-ایرانی
بستن   چاپ