ایران پرسمان
حمایت از استیضاح ترامپ قوت گرفت
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 17:34:22
ایران پرسمان -
حمایت از استیضاح ترامپ قوت گرفت
٣٦١
٠
ایرنا / رسانه آمریکایی نوشت : مشاوران «جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا می گویند وی در محافل خصوصی حمایت خود را از روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ابراز کرده است.
تارنمای هیل به نقل از روزنامه واشنگتن پست از حمایت مخفی این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد و نوشت: ندلر با وجود فشارها از سوی هم حزبی هایش از طرح علنی حمایت از شروط استیضاح خودداری کرده است.
ندلر در برنامه شبکه فاکس نیوز گفت، بر این باور است که «رابرت مولر» بازرس ویژه سابق تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 «شواهد بسیار مهمی را ارائه داده که نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا مرتکب جرم و جنایت های بزرگ شده است.»
رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت، دولت باید پاسخگو باشد و هیچ رئیس جمهوری بالاتر از قانون نیست.
به نوشته هیل، اظهارات ندلر چند روز قبل از شهادت مولر در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده است.
تاکنون 87 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از درخواست استیضاح ترامپ حمایت کرده اند.
«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در این مرحله نمی توانند درخواست استیضاح ترامپ را به پیش ببرند.
مولر قرار است فردا (چهارشنبه) در یک جلسه سه ساعته در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا شهادت بدهد وی همچنین در یک جلسه دو ساعته در مقابل کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره اتهامات ترامپ در زمینه کارشکنی در مقابل اجرای عدالت که در گزارش بیش از 400 صفحه ای خود مطرح کرده، شهادت خواهد داد.
ندلر در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: این موضوع مهم است که دولت و رئیس جمهور ما قانون را نقض نکنند و مهم است که مردم متوجه شوند که او چکار می کند و ما با چه چیزی سر و کار داریم.
کمیته متبوع ندلر روند استیضاح ترامپ را کلید خواهد زد.
مولر مارس 2019 بعد از دو سال نتایج تحقیقات خود درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را اعلام کرد و یک ماه بعد متوجه شد این گزارش به صورت کوتاه شده و مختصر منتشر شده است. «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا خلاصه ای از این گزارش را ارائه داد که در آن بیان می شد هیچ تبانی بین ترامپ و مسکو به اثبات نرسیده و شواهد ارائه شده درباره مانع تراشی در روند اجرای عدالت کافی نیست.
ابتدا قرار بود مولر در تاریخ 17 ژوئیه (26 تیر) در مقابل کمیته های یاد شده شهادت بدهد که این تاریخ به تعویق افتاد. مخالفت کاخ سفید با درخواست کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا برای شهادت دادن مشاوران ترامپ، به بن بست سیاسی شدیدی در آمریکا منجر شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36604/حمایت-از-استیضاح-ترامپ-قوت-گرفت
بستن   چاپ