ایران پرسمان
روحانی: پروژه‌های تاثیرگذار و مهمی برای آذربایجان‌شرقی داریم
پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 12:24:22
ایران پرسمان -
روحانی: پروژه‌های تاثیرگذار و مهمی برای آذربایجان‌شرقی داریم
٣٨٥
٢
ایرنا / رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه های بسیار خوب و تاثیرگذار اقتصادی و اشتغالزا برای آذربایجان شرقی داریم که امروز افتتاح می شود.
حسن روحانی روز پنجشنبه در بدو ورود به تبریز در فرودگاه این شهر، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در این ایام مبارک و پایان ماه ذیقعده و آغاز ذیحجه توفیق حاصل شد تا میهمان مردم عزیز و دلاور آذربایجان شرقی و تبریز باشم.
وی اظهار داشت: در این سفر پروژه هایی را که پارسال برنامه ریزی شده بود، بررسی و گزارش آنها را اعلام می کنیم و بسیاری از آنها افتتاح می شود.
روحانی اضافه کرد: افتتاح های بسیار مهمی داریم که هم رقم مالی خوب و هم اثر اقتصادی بسیار زیادی برای استان خواهند داشت که شامل پروژه های آب، برق و پالایشگاه و سایر موارد است که امدوارم برای مردم خیر و برکت داشته باشد.
در جریان سومین سفر استانی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی تعداد 518 طرح با 8 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و 240 میلیون یورو افتتاح می شود که از این تعداد 4 طرح اصلی مربوط به طرح های مرزی در حوزه آب و وزارت نیرو است که با حضور حسن روحانی و جمعی از اعضای هیات دولت به بهره برداری می رسد.
4 طرح عمرانی یاد شده شامل طرح مهم سد حاجیلار چای، بهره برداری از آب ارس که 700 هکتار را زیر کشت می برد، سد خداآفرین و نیروگاه گازی 500 مگاواتی هریس است که در مجموع با 1016 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 240 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی به بهره برداری می رسند.
در سایر حوزه های عمرانی و زیرساختی نیز 370 طرح به ارزش 1300 میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری هستند که هشت طرح شرکت پالایش نفت تبریز به ارزش 4790 میلیارد تومان، 713 میلیارد تومان طرح اقتصادی نیز در حوزه های جهادکشاورزی و صنعت و معدن آماده افتتاح می باشد.
همچنین بهره برداری از آب ارس برای زیرکشت رفتن 700 هکتار از اراضی با 6 ایستگاه پمپاژ و امکان افتتاح نیروگاه گازی 500 مگاواتی سیکل ترکیبی هریس در مرحله اول با ظرفیت 310 مگاوات توسط رییس جمهوری امروز به انجام می رسد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/39444/روحانی--پروژه‌های-تاثیرگذار-و-مهمی-برای-آذربایجان‌شرقی-داریم
بستن   چاپ