ایران پرسمان
ماجرای خبر بازداشت دادستان سابق تهران چه بود؟
شنبه 19 مرداد 1398 - 13:30:55
ایران پرسمان -
ماجرای خبر بازداشت دادستان سابق تهران چه بود؟
k ٧.٢
١٠
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
آیا عباس جعفری‌دولت‌آبادی به سرنوشت اکبر طبری، معاون اجرائی رئیس سابق قوه قضائیه، دچار شده است؟ سؤالی که در روزهای پایانی هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و برخی مدعی شدند او به دلیل ارتباط با پرونده طبری، بازداشت شده و با قرار وثیقه آزاد است. خبری که ساعاتی بعد از انتشار از سوی سخنگوی قوه قضائیه تکذیب شد اما موج خبر همچنان در حال گسترش است و دولت‌آبادی گفته از کسانی که این شایعه را منتشرکرده‌اند، شکایت کرده است. روابط‌عمومی دادستانی تهران نیز عصر دیروز با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به بازداشت دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران و برخی قضات را تکذیب و از پیگیری قضائی منتشرکنندگان این اخبار خبر داد.
عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران، درباره صحت و سقم برخی شایعات مطرح‌شده درباره وی در فضای مجازی، گفت: این موضوعات از اساس کذب است و صحت ندارد. بنده از منتشرکنندگان این شایعات شکایت کرده‌ام و این شکایت به قوت خود باقی است. غلامحسین اسماعیلی نیز درباره صحت خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر بازداشت جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران، اظهار کرد: به هیچ عنوان خبر صحت ندارد.
برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته اخباری را منتشر کردند که در آن مدعی شده بودند عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و سابق تهران، بازداشت شده است و ابتدا به بند دو الف زندان اوین منتقل شده و پس از آن با قرار وثیقه آزاد است. بعد از ضد و نقیض‌هایی که درباره طبری منتشر و در نهایت بازداشت وی و داشتن پرونده فساد وی از منابع رسمی قضائی تأیید شد، افکار عمومی به دنبال پاسخ یک سؤال مهم بود و آن این است که همدستان طبری چه کسانی هستند؟ چه کسانی راه را برای او هموار کرده بودند تا چنین با اعتبار دستگاه قضا بازی کند و جزء نزدیکان دو رئیس پیشین قوه قضائیه باشد؟!
شاید یکی از دلایل قوت‌گرفتن شایعاتی از این دست را باید در اطلاع‌رسانی‌نکردن درباره همکاران و همدستان طبری در پرونده فعلی دانست. اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، درباره اتهام اکبر طبری، گفته است: «موضوع پرونده آنچه در بیرون گفته می‌شود نیست، بلکه راجع به ارتباطات ناصواب و خلاف با برخی از افراد پرونده‌ها و توصیه و اعمال نفوذ در پرونده‌های قضائی است و افراد دیگری هم در این رابطه بازداشت شده‌اند».
دولت‌آبادی که در هشتم شهریور 1388 از سوی صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قصائیه، به سمت دادستان تهران منصوب شده، پس از انتصاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، با درخواست خود از این سمت تقریبا استعفا داد و به جای او علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس، به این سمت منصوب شد. بر عملکرد دوران دادستانی او انتقاداتی وارد است. البته جعفری‌دولت‌آبادی در جلسه تودیع و معارفه خود درباره روزهای شروع به کار دادستانی تهران گفته است: «زمانی که بنده در شهریور 88 دادستان تهران شدم، شهر در دود و آتش می‌سوخت و هر روز تجمع بود و هر روز از کف خیابان اغتشاشگران دستگیر می‌شدند و باید تعیین تکلیف می‌کردیم و در کنار آن ماجرای آقای مرتضوی باعث شده بود که چهره دادستانی خراب شود».
به هر حال، آنچه مسلم است، خبر بازداشت جعفری‌دولت‌آبادی تکذیب شده است اما انتشار شایعاتی از این دست برای افراد گوناگون کم نیست. این در حالی است که با توجه به رویکرد آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه، مطمئنا هر فرد و مسئولی که خطا و فسادی داشته باشد، بدون اغماض به اتهامتش رسیدگی خواهد شد و همان‌گونه که درباره طبری دستگاه قضا مقتدرانه عمل کرد و تسلیم جوسازی‌های رسانه‌ای نشد، در هر مورد دیگر هم این‌گونه عمل خواهد شد و شایعه‌سازی نمی‌تواند تأثیری بر عملکرد دستگاه قضا داشته باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/39795/ماجرای-خبر-بازداشت-دادستان-سابق-تهران-چه-بود؟
بستن   چاپ