ایران پرسمان
اگر خورشید بمیرد چه بر سر زمین خواهد آمد؟
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 19:58:57
ایران پرسمان -
اگر خورشید بمیرد چه بر سر زمین خواهد آمد؟
k ١.٤
٦
دینو / ستارگان متولد می شوند ، زندگی می کنند و می میرند. خورشید هم روزی می میرد و احتمالا زمین پس از خورشید به نابودی خواهد رسید. احتمال می رود که هنگامی که خورشید در طول دوران مرگ باشد، به یک غول سرخ گسترش می یابد و زمین را تبخیر می کند. شاید مرگ خورشید حداقل در 7 یا 8 میلیارد سال آینده رخ دهد اما در نهایت رخ خواهد داد و اتفاقی دور از ذهن نیست. در نتیجه شاید هنوز لازم نباشد که خودمان بیمه مرگ ستاره کنیم. در این مطلب به این سوال که اگر خورشید بمیرد چه بر سر زمین خواهد آمد؟ پاسخ خواهیم داد و جزییاتی را در اختیارتان قرار می دهیم.
اگر خورشید بمیرد...
ستاره ها زندگی خود را با یک تراکم بزرگ گاز، ترکیبی از هیدروژن، هلیوم و عناصر دیگر آغاز می کنند. این گاز بسیار گرم و داغ خواهد بود و نور تولید خواهید کرد. اما سرانجام هر تولد ستاره، مرگی را به همراه خواهد داشت. بر اساس مطالعات سال 2008 توسط ستاره شناسان، مشخص شد که بیرونی ترین لایه های خورشید 108 میلیون مایل بوده معادل 170 میلیون کیلومتر بوده و این بدان معناست که خورشید بسیار بزرگ است. درخشندگی خورشید حدود 10 درصد در هر میلیارد سال افزایش می یابد. زمانی که خورشید تبدیل به غول سرخ شود و مراحل مرگش اتاق بیفتد، زمین به سیاره ای در حال پخت تبدیل خواهد شد و شاهد یک حمام بخار در زمین خواهیم بود که سراسر زمین را شامل خواهد شد.
در طی مرگ خورشید، اقیانوس ها کاملا تبخیر شده و در هیدروژن و اکسیژن فرو می روند. با تبخیر شدن آب های سطح زمین، هیدروژن به فضا فرار می کند و اکسیژن با سنگ ها واکنش نشان خواهد داد. در نهایت احتمالاً نیتروژن و دی اکسید کربن، مانند سیاره زهره به اجزای اصلی جو تبدیل خواهند شد. مشخص نیست که در چنینی شرایطی وضعیت آتشفشان ها به چه چیزی تغییر یابد اما امیدواریم که تا آن زمان فرزندانمان تصمیم بگیرند که به مریخ مهاجرت کنند زیرا اگر خورشید بمیرد دیگر زمین جای مناسبی برای زندگی نخواهد بود و زمین به جهنمی بدل خواهد شد. البته با مرگ خورشید حتی مریخ هم به عنوان یک سیاره قابل سکونت دوام نخواهد داشت.
از سوی دیگر بادهای خورشیدی در زمین آغاز خواهد شد و مدار سیارات در اطراف خورشید به آرامی گسترش می یابد. این عملیات به قدری سریع رخ خواهد داد که فرصتی برای نجات وجود نخواهد داشت. اما شاید نپتون به اندازه کافی دور باشد در نتیجه شاید می تواند با اندکی تغییر شکل، خانه ای جدید برای انسان شود. اما سرانجام، هیدروژن موجود در هسته بیرونی خورشید تخلیه می شود و خورشید دوباره شروع به فروپاشی می کند و باعث چرخه دیگری از همجوشی می شود. در نهایت بهتر است زمانی که آثاری از مرگ خورشید دیده شد بار خود را ببندیم و زمین را به هر نحوی ترک کنیم و تا می توانیم از خورشید فاصله بگیریم. از سوی دیگر این اتفاق به این زودی ها نخواهد افتاد و باید نگران آیندگان خود و فرزندانمان باشیم. احتمالا تا آن زمان بشر راه فراری برای خود ایجاد خواهد کرد و راهی برای رسیدن به سیارات دیگر کشف خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/40017/اگر-خورشید-بمیرد-چه-بر-سر-زمین-خواهد-آمد؟
بستن   چاپ