ایران پرسمان
دومین آزمایش اعزام مریخ‌نورد اروپا و روسیه شکست خورد
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 19:59:09
ایران پرسمان -
دومین آزمایش اعزام مریخ‌نورد اروپا و روسیه شکست خورد
٢٣
٠
مهر / آژانس فضایی اروپا تایید کرده که طرح مشترک آن با آژانس فضایی روسیه به منظور آزمایش فرود مریخ نوردی بر سطح این سیاره با استفاده از چتر نجات موسوم به اگزومارس به نتیجه نرسیده است.
این دومین بار است که دو طرف طرح مشترکی را در این زمینه اجرا کرده اند. آزمایش اول دو طرف در این زمینه در ماه می و آزمایش دوم هفته قبل انجام شد. اما در هر دو مورد نقص فنی باعث شکست شد. ناکامی های یادشده در هر دو مورد موجب آسیب دیدن بخش هایی از چتر نجات هم شده است.
دومین شکست این ماموریت باعث نگرانی هایی در آژانس های فضای اروپا و روسیه شده و بیم آن می رود که مشکلات جدی در زمینه انتقال مریخ نورد اگزومارس به سطح این سیاره ایجاد شود. بر اساس اطلاعیه مشترکی که در این زمینه تنظیم شده، دو طرف در حال تلاش برای شناسایی عوامل وقوع این مشکل هستند.

قرار است قبل از پایان سال جاری میلادی یک آزمایش دیگر در زمینه تنظیم ارتفاع چتر نجات منتقل کننده مریخ نورد به مریخ انجام شود. قرار است ماموریت اعزام مریخ نورد اگزومارس حد فاصل 25 جولای تا 13 آگوست سال 2020 انجام شود. در سال آینده میلادی امریکا و چین هم ماموریت های مشابهی را اجرا خواهند کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/40029/دومین-آزمایش-اعزام-مریخ‌نورد-اروپا-و-روسیه-شکست-خورد
بستن   چاپ