ایران پرسمان
رتبه برترهای کنکور در دانشگاه فردوسی بورسیه می‌شوند
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 19:59:36
ایران پرسمان -
رتبه برترهای کنکور در دانشگاه فردوسی بورسیه می‌شوند
٢٢١
٠
ایسنا / رتبه‌برترهای کنکور می‌توانند با انتخاب رشته‌های دانشگاه فردوسی به مدت 4 سال بورسیه بنیاد دانشگاهی فردوسی ‌شوند.
به نقل از بنیاد دانشگاهی فردوسی، این نهاد در راستای یکی از اهداف خود که ارتقاء سطح علمی دانشگاه فردوسی مشهد است، جهت جذب داوطلبان با استعداد و نخبه آزمون سراسری سال 1398 دانشگاه‌ها، بورس‌های تحصیلی را به پذیرفته‌شدگان دارای رتبه‌های برتر، به شرح زیر اختصاص می‌دهد:
1.داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی رشته‌های مهندسی با رتبه زیر 500 کشوری با مبلغ بورس ماهیانه 3،500،000 ریال به مدت 4 سال تحصیلی.
2. داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی رشته‌های غیرمهندسی با رتبه زیر 3000 کشوری با مبلغ بورس ماهیانه 3،500،000 ریال به مدت 4 سال تحصیلی.
3. داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با رتبه زیر 3000 کشوری با مبلغ بورس ماهیانه 3،500،000 ریال به مدت 4 سال تحصیلی.
4. داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی با رتبه زیر 200 کشوری با مبلغ بورس ماهیانه 2،500،000 ریال به مدت 4 سال تحصیلی.
5. داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی با رتبه زیر 250 کشوری با مبلغ بورس ماهیانه 2،500،000 ریال به مدت 4 سال تحصیلی.
همچنین آیین‌نامه بورس تحصیلـی بنیاد دانشگاهی فردوسی به شرح ذیل است:
یکی از اهداف بنیاد دانشگاهی فردوسی کمک به ارتقاء کمی و کیفی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دانشگاهی برتر در سطح ملی و منطقه‌ای است که این امر با جلب حمایت افراد و موسسات نیک‌اندیش و خیّر انجام می‌شود. در همین راستا این آیین نامه به منظور ارتقاء کیفی آموزشی دانشگاه در رشته‌های مورد نظر پشتیبانان بورس تنظیم شده است تا به دانشجویان برتر که دانشگاه فردوسی مشهد را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند، بورس تحصیلی اعطا نماید.
ماده 1: بورس تحت حمایت مادی یک یا چند فرد به دانشجویان واجد شرایط، برای یک دوره کامل تحصیلی در مقطع کارشناسی رشته‌های مورد نظر پشتیبانان بورس در دانشگاه فروسی مشهد تعلق خواهد گرفت.
ماده 2: بورس گیرندگان از بین دانشجویان با رتبه های بالای آزمون سراسری که دانشگاه فردوسی مشهد را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند تعیین می شوند.
تبصره1: شرایط مربوط به بورس برای هر رشته تحصیلی طی دستورالعملی که توسط بنیاد تهیه خواهد شد، تعیین می‌گردد.
تبصره 2: رشته‌هایی که بورس تحصیلی به آنها تعلق می‌گیرد، و مبلغ ماهیانه بورس، هرسال در ابتدای سال تحصیلی توسط بنیاد تعیین و در وب سایت دانشگاه و دفترچه آزمون سراسری درج خواهد شد.
ماده 3: این بورس برای چهار سال تحصیلی و هر سال 9 ماه (از اوّل مهر لغایت خردادماه هر سال تحصیلی) طبق گواهی اداره کل امور آموزشی دانشگاه به شرط اشتغال به تحصیل و حفظ کیفیت تحصیل (موضوع تبصرۀ 3 ماده 5) به صورت ماهیانه به دانشجو پرداخت می شود.
ماده 4: بنیاد دانشگاهی فردوسی در شروع سال تحصیلی با هماهنگی اداره کل امور آموزشی دانشگاه دانشجویان واجد شرایط بورس را شناسائی و نامه تبریک به همراه فرم تقاضای اعطای بورس برای آنان ارسال می‌نماید. متقاضی بورس، فرم مربوطه را تکمیل و به همراه مدارک لازم به بنیاد تحویل می نماید.
ماده 5: بنیاد دانشگاهی فردوسی در اولین فرصت، نسبت به اعطای بورس اقدام می‌نماید.
تبصره3: در صورت افت کیفیت تحصیل و قرار گرفتن دانشجو در رتبه پایین تر از 10درصد اوّل دانشجویان هم دورۀ خود، بورس دانشجو از ابتدای سال تحصیلی بعدی قطع خواهد شد.
ماده 6: هر نوع وقفه‌ ای در تحصیل از قبیل مسافرت طولانی، ترک تحصیل و غیره موجب قطع بورس خواهد شد. برقراری مجدّد بورس مستلزم تجدید تقاضا و رسیدگی مجدّد است.
ماده 7: اختصاص بورس‌های تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط زیر نظر کمیته‌ای متشکل از مدیرعامل بنیاد، نماینده هیأت مدیره بنیاد، رئیس یا معاون آموزشی دانشکده مربوطه، رئیس یا نماینده کمیته علمی پژوهشی بنیاد و پشتیبانان مالی بورس یا نمایندگان آنان صورت می پذیرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/40045/رتبه-برترهای-کنکور-در-دانشگاه-فردوسی-بورسیه-می‌شوند
بستن   چاپ