ایران پرسمان
ربات ها در موسم حج امسال عازم مکه می شوند
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 19:59:43
ایران پرسمان -
ربات ها در موسم حج امسال عازم مکه می شوند 2
٢٢٤
٢
دیجیاتو / در موسم حج امسال خدمات پزشکی عربستان سعودی رنگ و بوی دیجیتالی به خود می گیرد چراکه قرار است تعدادی ربات در اماکن متبرکه مکه و منا در میان جمعیت عظیم حجاج به حرکت در آیند تا چنانچه فردی به کمک یا مشاوره پزشکی نیاز داشت از طریق این ربات ها با پزشکان متخصص مستقر در بیمارستان های ریاض و جده ارتباط برقرار کند.
این ربات ها طبق اعلام مقامات عربستان به شبکه ارتباطی 4G متصل می شوند و برقراری ارتباط میان پزشکان متخصص از جمله آنکولوژیست ها و متخصصان قلب را با بیماران حاضر در شهرهای مقدس یاد شده یا بیمارستان های منا، عرفات و مزدلفه ممکن خواهند کرد.
دکتر احمد بالخیر معاون وزیر سلامت الکترونیک عربستان در این باره گفت:
ما این امکان را داریم که همین حالا مشاوره پزشکی لازم را از هرکدام از مقامات سلامت در سراسر عربستان دریافت کنیم. این پزشکان میتوانند [به صورت دیجیتالی و با کمک این ربات ها] درون بیمارستان ها قدم بزنند، به بخش ها یا تخت های مورد نظرشان سر بزنند و مستقیما به بیمار مشاوره بدهند.
براساس اعلام مقامات وزارت بهداشت عربستان، پزشکان بیمارستان های بزرگ ریاض و جده آموزش های لازم برای استفاده از این تکنولوژی را دریافت کرده اند و در موسم حج امسال کارشان را آغاز می کنند.
دکتر بالخیر در ادامه صحبت هایش اظهار داشته:
ما این سرویس را معرفی کردیم چون در طول حج، حضور در منا برای پزشکان بسیار دشوار خواهد بود. حالا اما پزشکان می توانند ربات های طراحی شده برای این منظور را در شهر پرازدحام مکه به حرکت در آورند و بدون آنکه نیاز باشد آنها را به بیمارستان منتقل کنند، مشاوره های پزشکی لازم را در اختیارشان قرار دهند.
در طول هر موسم حج وزارت بهداشت عربستان سعودی طرحی به نام «نجات یک زندگی» را اجرا می کند که خدمات پزشکی مختلف شامل عمل جراحی قلب باز، آنژیو و حتی زایمان را به صورت رایگان در اختیار حجاج می گذارد. وزارت بهداشت این کشور همچنین 30908 نفر از کادر درمانی خود به ارائه خدمات پزشکی رایگان به حجاج اختصاص داده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/40048/ربات-ها-در-موسم-حج-امسال-عازم-مکه-می-شوند
بستن   چاپ