ایران پرسمان
ادعای ژاپن درباره کره‌شمالی
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 11:03:27
ایران پرسمان -
ادعای ژاپن درباره کره‌شمالی
k ٤.١
٠
باشگاه خبرنگاران / رسانه‌های ژاپنی مدعی شدند کره شمالی به توان کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای متناسب با موشک‌های خود رسیده است.
به گزارش رویترز، روزنامه یومیوری ژاپن به نقل از منابع ناشناس گزارش داد کره شمالی به قابلیت کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای دست یافته است.
در گزارش این روزنامه ژاپنی آمده است توکیو برآوردش از توانایی‌های تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را در سند دفاعی سالانه خود به روز کرده و در آن به ارتقا قابلیت این کشور در زمینه کلاهک‌های هسته‌ای اشاره شده است.
بنا به گزارش یومیوری، در سند دفاعی سال گذشته ژاپن از احتمال دستیابی کره شمالی به قابلیت کوچک سازی کلاهک هسته‌ای خبر داده شد. سند دفاعی سالانه ژاپن که قرار است نیمه سپتامبر در نشست کابینه این کشور به تصویب برسد، فعالیت‌های نظامی کره شمالی را به عنوان «تهدیدی جدی و قریب الوقوع» برای توکیو ارزیابی می‌کند.
بنا به گفته یک کارشناس امور هسته‌ای در انستیتوی فناوری ماساچوست آمریکا، توانایی کره شمالی برای کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای به طوری که برای نصب بر روی موشک‌های بالستیک مناسب باشد، سالهاست که به تائید رسیده است. همچنین در سند دفاعی سالانه ژاپن عدم پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ، مورد تایید قرار گرفته است.
در سند دفاعی سال 2018 کره جنوبی که در ماه ژانویه منتشر شد، آمده است: به نظر می‌رسد که توانایی کره شمالی برای کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای به سطح قابل توجهی رسیده است. همچنین رسانه‌های کره جنوبی اواخر سال گذشته گزارش دادند که آژانس اطلاعاتی این کشور به قانونگذاران اعلام کردند که کره شمالی حتی پس از نشست سنگاپور میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ژوئن 2018 به فعالیت خود برای کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای ادامه داده است.
رویترز یادآور شد نشست دوم میان کیم و ترامپ در ماه فوریه بدون دستیابی به نتیجه‌ای به پایان رسید و از آن زمان پیونگ یانگ آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته است. پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داد بنا به گزارش افشا شده آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در سال 2017 کره شمالی با موفقیت توانست به قابلیت کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای برای موشک‌های خود دست یابد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43138/ادعای-ژاپن-درباره-کره‌شمالی
بستن   چاپ