ایران پرسمان
ایران، یکی از موضوعات مورد بحث در دیدار پامپئو و گوترش
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 11:05:36
ایران پرسمان -
ایران، یکی از موضوعات مورد بحث در دیدار پامپئو و گوترش
٩٣
٠
فارس / بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، در دیدار پامپئو و گوترش ایران یکی از موضوعات مورد بحث بوده است.
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان دیدار کرده است.
بنا بر اعلام «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ایران یکی از موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است که در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع وضعیت غرب آسیا برگزار شده است.
در بخشی از بیانیه اورتاگوس آمده است: «آقای وزیر در مورد مجموعه‌ای از موضوعات شامل فعالیت‌های شرارت‌بار ایران، روند صلح افغانستان، تروریسم در آفریقا و هیأت بررسی دبیر کل برای تحقیق در مورد حملات به مناطق کاهش تنش و زیرساخت‌های تحت حمایت سازمان ملل در سوریه، با دبیر کل گفت‌وگو کرد.»
به گفته «استفان دوجاریک» سخنگوی گوترش، این دیدار به درخواست وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته است. دوجاریک که روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «این دیدار به درخواست وزارت خارجه [آمریکا] انجام شد. ما همواره از اینکه مستقیما با وزیر خارجه گفت‌وگو کنیم، بسیار خرسندیم. او برای شرکت در نشست شورای امنیت اینجاست.»
پامپئو پیشتر در نشست شورای امنیت که به ابتکار لهستان و با عنوان «حفظ صلح و امنیت بین‌الملل: چالش‌های صلح و امنیت در خاورمیانه» برگزار شده بود، اتهامات همیشگی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرده و اقدام جمعی برای مقابله با ایران را خواستار شده بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43218/ایران،-یکی-از-موضوعات-مورد-بحث-در-دیدار-پامپئو-و-گوترش
بستن   چاپ