ایران پرسمان
عکس روز آژانس فضایی اروپا،چه بود؟
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 11:07:40 AM
ایسنا
ایران پرسمان -
عکس روز آژانس فضایی اروپا، «سلام مریخ»!
٢١١
٠
"آژانس فضایی اروپا" (ESA) اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویری از تجهیزات مریخ‌نورد اگزومارس (ExoMars rover) برای سفر به سیاره سرخ منتشر کرده است.
مریخ‌نورد "اگزومارس" مجهز به مجموعه کاملی از ابزارهای علمی ، از جمله چند دوربین که درک ما را از ساختار مریخ گسترش میدهد، مته ای که نمونه های خاک مریخ را از زیر سطح مریخ بازیابی می‌کند و آزمایشگاه پیشرفته ای است که همه آنها اطلاعات فراوانی از مریخ را در اختیار دانمشندان قرار خواهند داد.
برنامه "اگزومارس" (ExoMars) یک ماموریت گسترده شناسایی مریخ برای جستجو پیرامون وضعیت زیستی در مریخ در گذشته یا حال‌ است. این مأموریت اخترزیست‌شناسی توسط آژانس فضایی اروپا و با همکاری سازمان فضایی فدرال روسیه در حال اجراست.
ابزارهای پیشرفته این مریخ نورد می‌توانند تا عمق دو متر در سطح مریخ فرو رفته و به بررسی سطح زیرین مریخ بپردازد، همچنین این مریخ‌نورد دارای ابزارهایی است که می‌توانند نمونه‌هایی را که بر روی سطح می‌بینند، بررسی کنند.

نام این مریخ نورد که از نام "روزالیند فرانکلین" (Rosalind Franklin) دانشمند بریتانیایی مشهور گرفته شده است بخشی از برنامه اگزومارس با همکاری "سازمان فضایی فدرال روسیه" است.
یکی از تجهیزاتی که اخیرا بر روی این مریخ نورد نصب شده است، دوربین "پن کم" (PanCam) است که در قسمت بالایی مریخ نورد یاد شده تعبیه شده و قادر است تا حدود دو متر از بالای زمین قرار گرفته و به دانشمندان اطلاعات مهمی درباره بخش‌هایی که می‌توان حفاری کرد، ارائه کند.
بنابر برنامه ریزی‌ها قرار است این مریخ نورد ماه ژوئیه سال 2020 به سمت مریخ پرتاب شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43283/عکس-روز-آژانس-فضایی-اروپا،چه-بود؟
بستن   چاپ