ایران پرسمان
لغو توافق عراق با آمریکا در صورت حمله به مواضع الحشد الشعبی
شنبه 2 شهريور 1398 - 09:46:21
ایران پرسمان -
لغو توافق عراق با آمریکا در صورت حمله به مواضع الحشد الشعبی
k ٧.٩
١
فارس / عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که اگر یک بار دیگر، مواضع سازمان الحشد الشعبی هدف حمله قرار گیرد، پارلمان، دولت را مجبور خواهد کرد که توافق با ائتلاف بین‌المللی آمریکا را لغو کند.
پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از «مهدی الامرلی» عضو این کمیسیون گزارش داد که «نتایج تحقیقات ثابت کرده است که ائتلاف بین‌المللی به جنگنده‌های اسرائیلی اجازه داده است که مواضع الحشد الشعبی را بمباران کند».
وی تصریح کرد که پس از مشخص شدن نتایج تحقیقات درباره بمباران پایگاه «بلد» در استان «صلاح الدین»، پارلمان نیز تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.
در همین ارتباط، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که پهپادهای متعلق به رژیم صهیونیستی، پایگاه بلد را بمباران کرده بودند.
المحمداوی چهارشنبه هفته جاری تأکید کرد که «واشنگتن با همکاری رژیم صهیونیستی، هدایت طرحی را برای حمله به مقرهای الحشد الشعبی در بیشتر استان‌های کشور بر عهده دارد».
وی خاطر نشان کرد که «بمباران پایگاه هوایی بلد در صلاح الدین، شبیه به انفجار مقر الصقر در جنوب بغداد است که جنگنده‌های اسرائیلی انجام دادند».
این مسئول عراقی اظهار داشت که «ائتلاف بین‌المللی [آمریکا] به رژیم صهیونیستی اجازه داده است که مواضع الحشد الشعبی را هدف قرار دهند».
در همین ارتباط، «ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43399/لغو-توافق-عراق-با-آمریکا-در-صورت-حمله-به-مواضع-الحشد-الشعبی
بستن   چاپ