ایران پرسمان
هشدار به اسرائیل؛ به حملات خود ادامه دهید ‌ایران وارد می‌شود
شنبه 2 شهريور 1398 - 11:08:50
ایران پرسمان -
هشدار به اسرائیل؛ به حملات خود ادامه دهید ‌ایران وارد می‌شود
k ٢.٥
٠
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
نوری المالکی، نخست‌وزیر اسبق و دبیرکل حزب الدعوه عراق، هشدار داد که اگر انفجارهای صورت‌گرفته در انبارهای مهمات الحشدالشعبی کار اسرائیل باشد، عراق آن را تلافی خواهد کرد. نوری المالکی روز گذشته در صفحه توییتر خود درباره چند مورد انفجار در انبارهای مهمات سازمان الحشدالشعبی عراق در یک ماه گذشته که برخی ناظران آن را کار پهپادهای آمریکا و اسرائیل دانسته‌اند، چند هشدار داد.به گزارش «ایسنا» به نقل از «السومریه‌نیوز»، او گفت: «در صورتی که اسرائیل به حملات خود علیه مراکزی در عراق ادامه دهد، این کشور به صحنه درگیری چند کشور، از جمله ایران تبدیل خواهد شد». المالکی تأکید کرد که اگر ثابت شود حملات اخیر کار اسرائیل بوده است، عراق پاسخی محکم به آن خواهد داد.
وی افزود: «امنیت این منطقه که عراق محوری اساسی در آن است، امنیتی مشترک است و حفظ آن مسئولیت همه کشورهای منطقه است». دبیرکل حزب الدعوه عراق تأکید کرد که اگر حملات اخیر کار اسرائیل باشد، این به منزله نقض حاکمیت عراق و به‌خطرانداختن امنیت منطقه و به‌هم‌ریختن اوضاع آن است.
در یک ماه گذشته چهار انبار سلاح‌های الحشدالشعبی در معرض انفجار قرار گرفته‌اند که بسیاری از ناظران حوادث معمول مانند اتصال برق، گرمای شدید عراق، انبارداری نامناسب و ... را بی‌تأثیر دانسته و بر عمدی و مشکوک‌بودن این رویدادها به‌ویژه تکرار آن تأکید می‌کنند.
برخی ناظران و مسئولان عراقی نیز آمریکا و اسرائیل را مسئول این حملات دانسته‌اند. معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) آمریکا را مسئول حملات اخیر به پایگاه‌ها و انبارهای مهمات خود دانست و همچنین از وجود طرحی برای حذف فیزیکی شخصیت‌های مقاومت عراق خبر داد.
ابومهدی المهندس، معاون سازمان الحشدالشعبی عراق، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، تأکید کرد که اطلاعات دقیقی در اختیار این سازمان است که نشان می‌دهد حملات اخیر به چند مرکز و انبار مهمات الحشد‌الشعبی کار آمریکایی‌ها بوده است.
وی تأکید کرد: «هواپیمایی آمریکایی اخیرا به‌جای آنکه به تعقیب داعش بپردازند همچنین اقدام به تجسس از مراکز ما کرده‌اند». المهندس گفت: «دشمنان عراق در حال طراحی برای زدن نیروهای الحشدالشعبی به روش‌های مختلف هستند».
در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، نیز در اظهاراتی تلویحا مدعی شد که انفجارها کار اسرائیل بوده است. وی مدعی شد که «ایران پایگاه‌هایی را بر ضد اسرائیل در عراق، یمن، سوریه و لبنان ایجاد کرده است». وی افزود: «اسرائیل در عراق و مناطق مختلف، از جمله سوریه با ایران مقابله می‌کند».

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43558/هشدار-به-اسرائیل؛-به-حملات-خود-ادامه-دهید-‌ایران-وارد-می‌شود
بستن   چاپ