ایران پرسمان
ناپدید شدن مشکوک شیعیان در پاکستان
شنبه 2 شهريور 1398 - 11:08:58
ایران پرسمان -
ناپدید شدن مشکوک شیعیان در پاکستان
k ١٥
٣
ایرنا / رهبر شیعیان پاکستان نسبت به تداوم ناپدید شدن مشکوک شهروندان شیعی در مناطق مختلف این کشور ابراز نگرانی کرد.
علامه «راجا ناصر عباس جعفری» روز پنجشنبه در نشست خبری در شهر اسلام آباد افزود: موضوع ناپدید شدن مشکوک شهروندان متعلق به جامعه شیعیان نه تنها حل نشده بلکه به این دغدغه اضافه شده است.
رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین اظهار داشت: نهادهای مجری قانون در پاکستان باید با پیگیری فوری ماجرای ناپدید شدن مشکوک شهروندان شیعه این کشور، خواسته خانواده های این افراد را پیگیری قضایی کنند.
علامه جعفری افزود: تا زمان بازیابی کامل مفقودشدگان که متعلق به شهرهای مختلف هستند، اعتراض به این مساله ادامه خواهد داشت.
رهبر حزب شیعیان پاکستان با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه محرم، از دولت خواست تا تدابیر ضروری برای تحکیم فضای صلح در کشور را اتخاذ کند.
علامه جعفری همچنین با اشاره با وضعیت بحرانی کشمیر و انتقاد از رویکرد تهاجمی هند در قبال مسلمانان این منطقه، گفت: دولت پاکستان باید برای کمک به حل دغدغه‌های پیش روی مسلمانان کشمیری، هیات های دیپلماتیک به کشورهای مختلف اعزام کند.
گفتنی است اردیبهشت ماه امسال خانواده های مفقودشدگان در شهر کراچی پاکستان به مدت پنج روز دست به تحصن زدند.
در همین ارتباط «سید علی زیدی» وزیر امور کشتیرانی دولت پاکستان نیز دیدار ویژه ای با «عارف علوی» رئیس جمهوری این کشور انجام داد.
«سید راشد رضوی» سرپرست کمپین حمایت از مفقودشدگان در شهر «کراچی» اواسط اردیبهشت ماه امسال طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به 120 نفر از اعضای جامعه شیعیان در مناطق مختلف پاکستان مفقود شده اند و از این بین 40 نفر متعلق به شهر کراچی هستند.
به گزارش منابع خبری پاکستان، کمیسیون تحقیقاتی مفقود شدگان در این کشور اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که بیش از پنج هزار نفر در مناطق مختلف این کشور ربوده شده و این افراد در فهرست مفقودشدگان قرار دارند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43567/ناپدید-شدن-مشکوک-شیعیان-در-پاکستان
بستن   چاپ