ایران پرسمان
پنجمین پیاده‌روی «ایستگاه فضایی بین‌المللی» انجام شد
شنبه 2 شهريور 1398 - 11:53:50
ایران پرسمان -
پنجمین پیاده‌روی «ایستگاه فضایی بین‌المللی» انجام شد
١١
٠
فارس / دو فضانورد ناسا روز گذشته از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند تا یک پایگاه اتصال جدید برای کپسول‌های سرنشین دار تجاری آتی نصب کنند.
نیک هاگ و اندرو مورگان ساعت 2:59 بعد از ظهر به وقت آمریکا، پیاده‌روی خودرا آغاز کردند و حدود شش ساعت و 32 دقیقه راهپیمایی کردند؛ این پنجمین پیاده‌روی فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال جاری بود.
آنها با موفقیت دو مورد از آداپتورهای داکینگ بین المللی (IDA) را که برای ورودی‌های بعدی سفینه فضایی تجاری Boeing CST-100 Starliner و SpaceX Crew Dragon استفاده خواهد شد را نصب کردند.

بوئینگ قصد دارد کپسول استارلاینر را در پاییز امسال بدون هیچ فضانوردی به آسمان بفرستد و پس از آن این کپسول به همراه یک سرنشین به فضا ارسال خواهد شد.
پایگاه اتصال قبلی در تاریخ 27 ژوئیه از طریق فضاپیمای Dragon Space Dragon Dragon به ایستگاه فضایی رسید. آداپتور دیگری که قبلاً در ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار گرفته بود توسط فضاپیمای SpaceX در سال 2016 پرتاب شد و نخستین اتصال آن با ورود بدون سرنشین Dragon Creation Dragon Demo-1 در 3 مارس 2019 انجام شد.
حمل و نقل منظم انسان به ایستگاه فضایی یک گام مهم برای باز کردن ایستگاه فضایی برای فعالیت‌های تجاری است تا بتواند رشد تجاری در این بخش را به دنبال داشته باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43628/پنجمین-پیاده‌روی-«ایستگاه-فضایی-بین‌المللی»-انجام-شد
بستن   چاپ