ایران پرسمان
آیا می توان بمب را در 30 ثانیه شناسایی کرد؟!
شنبه 9 شهریور 1398 - 10:06:52 AM
ایران پرسمان -
شناسایی بمب در 30 ثانیه!
١٧
٠
ایرنا / محققان انگلیسی فناوری برای شناسایی فوق سریع بمب ابداع کرده‌اند که می‌تواند مواد سازنده بمب را تنها در 30 ثانیه شناسایی کند؛ از این فناوری می‌توان برای تقویت امنیت فرودگاه‌ها استفاده کرد.
محققان دانشگاه «سوری» در انگلیس روشی ابداع کرده‌اند که می تواند طیف گسترده‌ای از مواد سازنده بمب را تنها در 30 ثانیه اسکن و شناسایی کند.
این روش جدید شناسایی نسبت به سیستم‌های فعلی شناسایی که در فرودگاه های امروزی وجود دارند و بر اساس حرارت کار می‌کنند، می تواند طیف وسیع تری از مواد را تجزیه و تحلیل و گزارش های مثبت کاذب کمتری نیز تولید کند.
این فناوری جدید که با نمونه برداری و آزمایش مواد عمل می‌کند، می تواند مقادیر اندک انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در مواد منفجره از جمله نیتروتولوئن ها، تری نیتروتریازین، هگزامتیلن تری اکسید دی آمین و نیتروگلیسیرین را شناسایی کند.
این روش همچنین می تواند مواد منفجره بر پایه پراکسید را نیز شناسایی کند.این روش جدید بر روی سطوح کثیف مانند صفحه کلیدهای استفاده شده نیز کارایی دارد.
محققان مزیت مهم این سیستم را قابلیت شناسایی منحصر به فرد مواد منفجره اعلام کردند و گفتند این فناوری احتمال ایجاد هشدارهای کاذب را بسیار کمتر می کند. قابلیت گزینش گری این سیستم به این معنی است که می توان از آن برای شناسایی طیفی از سایر مواد تهدید کننده نیز استفاده کرد . این حساسیت امکان کشف آثار نامرئی مواد منفجره را نیز فراهم می‌کند.
محققان حدس می‌زنند که از این فناوری جدید می توان برای کشف مواد مخدر نیز استفاده کرد. این روش تشخیصی علاوه بر اینکه حساس، دقیق و سریع است نتایج کذب کمتری نیز تولید می‌کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/46666/آیا-می-توان-بمب-را-در-30-ثانیه-شناسایی-کرد؟!
بستن   چاپ