ایران پرسمان
حزب الله چه قواعد جنگی جدیدی را به اسرائیل تحمیل کرده است؟
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 21:46:08
ایران پرسمان -
حزب الله چه قواعد جنگی جدیدی را به اسرائیل تحمیل کرده است؟
٠
٠
تابناک / متن پیش رو در تابناک منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
حزب الله بدون در نظر گرفتن تعداد تلفات در همه سطوح پیروز شده است. اسرائیل در تمام جبهه ها باخته است و لبنان را به مکانی بسیار امن تر تبدیل کرده است. همه اینها به دلیل یک هواپیمای بدون سرنشین پهپاد است: این هزینه برای نتانیاهو قیمتی سنگین تر از آنچه که تاکنون تصور کرده بود دارد.
از دیدگاه بسیاری از ناظران، پاسخ روز یکشنبه حزب الله به تجاوز اسرائیل به خاک لبنان بسیاری از معادلات و قواعد جنگی را تغییر داده است.
در این رابطه، پایگاه آمریکایی « امریکن هرالد تریبون» در گزارشی تحت عنوان «پیروزی حزب الله در همه سطوح و شکست اسرائیل در همه جبهه ها»، نوشته است که پاسخ اخیر حزب الله به تجاوزات اسرائیل، قواعد جنگی میان این دو بازیگر را تغییر داده است. در ادامه این مطلب آماده است:
مردم خاورمیانه به نبرد اخیر بین اسرائیل و حزب الله کع روز یکشنبه صورت گرفت، با زوایای مختلف و متناقضی نگاه کرده اند. بسیاری می خواستند شاهد خونریزی بیشتر اسرائیلی ها و کشته شدن بیشتر سربازان باشند. برخی دیگر نیز منتقد اقدام تلافی جویانه حزب الله در پاسخ به تجاوز پهبادهای این رژیم به لبنان بودند. با این حال، حمله حزب الله به یک وسیله نقلیه اسرائیلی نقطه شروع جدیدی برای معادلات آینده ایجاد کرد که باعث احترام به قوانین تعامل، اجرای یک استراتژی پاسخ دهی و تبادل پیام های بیشتری می شود که توسط هر دو طرف فهمیده شده است.
تمام این عواقب نتیجه برنامه نخست وزیر اسرائیل برای اجرای برنامه اقدام علیه انتقال پهپادهای انتحاری ایران و متحدانش است. بدبختی نتانیاهو این بود که تاکتیک مورد استفاده او با صدمه فنی به یکی از دو پهپادی که وی به حومه بیروت فرستاده بود با مشکل مواجه شد. این عدم موفقیت باعث شده است تا قواعد جدیدی اعمال شود که انتظار می رود تا زمانی که جنگ آمریکا علیه ایران اتفاق نیفتد تداوم یابد.
در این میان، وضعیت شکننده نتانیاهو در اسرائیل و حمایت سعد الحریری و جریانات داخلی لبنان از حزب الله، کار را برای نتانیاهو برای پاسخ به حزب الله دشوار کرده است.
گرفتن یکی از هواپیماهای بدون سرنشین نتانیاهو توسط حزب الله یک سابقه تاریخی ایجاد کرده است که هیچ مقام دیگری در اسرائیل نمی تواند این سیاست را اتخاذ کند. آنها باید از قوانین مربوط به تعامل پیروی کنند و از هدف قرار دادن حزب الله در کوتاه مدت و میان مدت خودداری کنند، مگر اینکه هدف جنگی خاصی داشته باشند.
از سوی دیگر، حزب الله خواهان تشدید تنش ها و یک جنگ نامحدود نیست و با اینکه می توانست تلفات سنگین تری را به اسرائیل تحمیل کند، اما از این اقدام سر باز زد.
ضربه حزب الله در روز و خارج از مزارع شبعا رخ داد. این هدف برای تحمیل یک واکنش استراتژیک برای هرگونه حمله آینده اسرائیلی در طول مرزهای لبنان و اسرائیل طراحی شده بود. حزب الله ارتش اسرائیل را مجبور به پنهان شدن به مدت یک هفته و عقب نشینی به سوی غیرنظامیان در مرزها کرد.
این امر به اسرائیل تحمیل کرد که از هدف قرار دادن اهداف حزب الله خودداری کند زیرا پاسخ این بار بدون هشدار قبلی خواهد بود. بنابراین حزب الله قوانین جدیدی را برای درگیری وضع کرد و عناصر جدیدی را معرفی کرد که تا قبل از اول سپتامبر تابو بود. علاوه بر این، اسرائیل دیگر نمی تواند هیچ رهبر حزب الله را بدون قصاص فوری و اعلام نشده - ترور کند.
حزب الله بدون در نظر گرفتن تعداد تلفات در همه سطوح پیروز شده است. اسرائیل در تمام جبهه ها باخته است و لبنان را به مکانی بسیار امن تر تبدیل کرده است. همه اینها به دلیل یک هواپیمای بدون سرنشین پهپاد است: این هزینه برای نتانیاهو قیمتی سنگین تر از آنچه که تاکنون تصور کرده بود دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/49014/حزب-الله-چه-قواعد-جنگی-جدیدی-را-به-اسرائیل-تحمیل-کرده-است؟
بستن   چاپ