ایران پرسمان
حامیان مدیران متخلف پاکدستی و امانتداری را چگونه تعریف می‌کنند؟!
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 13:17:33
ایران پرسمان -
حامیان مدیران متخلف پاکدستی و امانتداری را چگونه تعریف می‌کنند؟!
٥٦٦
٠
کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دولتمردان در حالی که پرونده پوری‌حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی در قوه قضائیه در حال بررسی است، وی را پاکدست خواندند!
به گزارش جهان‌نیوز؛ پس از افشاگری جنجالی حقوق‌های نجومی بود که برخی از مسئولان دولتی بالاجبار استعفانامه‌شان را تقدیم رئیس‌جمهور کردند و بلافاصله استعفای آنان پذیرفته شد. فیش‌های حقوقی که تنها رقم بالای حقوق‌ها درآن جلوه‌گری نمی‌کرد بلکه تسهیلات و وام‌های قابل توجه چشم هر فردی که این موارد را مشاهده می‌کرد، از شدت تعجب گرد می‌کرد.
یکی از همین افراد «صفدر حسینی» رئیس وقت هیئت عامل صندوق توسعه ملی بود که در فیش حقوقی وی تسهیلاتی چون حق اوقات فراغت فرزندان هم لحاظ شده بود.
پس از استعفای صفدر حسینی و در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید این صندوق، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیر هیئت امنای صندوق توسعه ملی، صفدر حسینی را امانتدار و از ذخایر نظام خواند، موضوعی که بسیار جنجالی شد.
حالا باز همین ماجرا درباره مدیر دولتی دیگر که حرف و حدیث‌های زیادی درباره دوران مدیریت وی در سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد از سوی دولتمردان تکرار می‌شود.
در همین رابطه، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهورگفت: «جناب آقای پوری‌حسینی فردی پاکدست و سالم با گذشته بسیار پرافتخار در جبهه و نمایندگی مجلس است. ممکن است برخی تصمیمات مدیریتی با سلیقه برخی سازگار نباشد.»
سخنگوی دولت نیز به حمایت از این مسئول سابق پرداخته است. ربیعی با‌ اشاره به بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: «در مورد سازمان خصوصی‌سازی هیچ گزارشی از نفع شخصی آقای پوری‌حسینی دریافت نکردیم؛ بسیاری معتقدند پوری‌حسینی سالم و نسبت به بیت‌المال بسیارحساس بود. پیش‌تر در فروردین ماه سال جاری نمایندگان مجلس رأی به بررسی تخلفات سازمان خصوصی‌سازی تحت ریاست پوری‌حسینی داده بودند و برخی از نمایندگان مجلس که 80 نفر می‌شدند سوالی را از رئیس‌جمهور و معاون اول وی طرح کردند که چرا با وجود این تخلفات از عزل پوری‌حسینی ممانعت به عمل می‌آورند.
پرونده تخلفات متعدد رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی به قوه قضائیه رفته و حالا بایستی این موارد بررسی شود. وی متهم به موارد مختلفی شده اما اینکه دولتمردان به جای صبر درخصوص بررسی و رای دادگاه وی را فردی پاکدست می‌خوانند بسیار قابل تأمل است.
یادآور می‌شود تخلفات عدیده در واگذاری ماشین‌سازی اراک، آلومینیوم اراک، پتروشیمی اراک، نیشکر هفت‌تپه، جزو اتهامات پوری‌حسینی است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/49175/حامیان-مدیران-متخلف-پاکدستی-و-امانتداری-را-چگونه-تعریف-می‌کنند؟!
بستن   چاپ