ایران پرسمان
سکوت رسایی و دیگر شاگردان مصباح یزدی!
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 14:05:58
ایران پرسمان -
سکوت رسایی و دیگر شاگردان مصباح یزدی!
٠
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
هر اتفاق و اظهارنظری از سوی روحانیت شناخته شده قم توجهات را به خودش معطوف می‌کند. زمان زیادی از درگیری کلامی آیت‌ا... یزدی و آملی‌ لاریجانی نگذشته بود که خبر رسید هر 6 فرزند شهردار قم در خارج از کشور تحصیل و زندگی می‌کنند! این خبر هم با واکنش‌های زیادی مواجه شد و پس از این واکنش‌ها بود که سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار گفت: «اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند» اما حامد سقاییان‌نژاد ادعای پدر را رد کرد و گفت: من سفیر نیستم بلکه من یک شهروند عادی هستم و فعلا قصد بازگشت به کشور را ندارم.» دیروز هم رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قم گفت: ما از این مسائل آقای سقاییان نژاد و اوضاع و احوال بچه‌هایش اطلاعی نداشتیم و با توجه به توانمندی‌هایی که او 12 سال به‌عنوان شهردار اصفهان داشت و همچنین تدین و تخصصش، او را به‌عنوان شهردار قم انتخاب کردیم؛ این انتخاب هم بدون توجه به حواشی بود که ما هم بعدها متوجه شدیم. حسین اسلامی با اشاره به سخن پر سر و صدای شهردار قم مبنی بر این که فرزندان من سفیران گویای نظام در آمریکا هستند، گفت: البته شاید منظور ایشان از این سخن، این بوده که نوع رفتاری که این بچه‌ها در آنجا دارند، رفتارهای مناسبی است که می‌تواند خود این رفتارها، به نوعی تبلیغ نظام هم باشد؛ و مساله دیگری منظورشان نبوده است. اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا تذکری به شهردار قم بابت مصاحبه اخیرش داده شده است یا خیر، افزود: تذکر در جلسه رسمی یک بحث و در جلسه محرمانه بحث دیگری است؛ این که ما عملکرد شهردار قم را بررسی کنیم، این کار را انجام می‌دهیم اما این که چرا بچه‌های شما در فلان جا هستند، در حیطه وظایف ما نیست. در بحث‌های داخلی شورای شهر قم، قطعا تذکراتی به آقای سقاییان‌نژاد داده شده و ایشان هم پذیرفته‌اند؛ البته بخشی از مطالب ایشان تقطیع شده و اگر همه را کنار هم بگذاریم، منظور از کلمه [سفیران نظام]، معلوم می‌شود، چیست. وی اضافه کرد: منظورشان این نیست که حالا فرزند من، سفیری است که بحث کارمندی و حکم دارد؛ اما گاهی که انسان، واژه‌ها را در استخدام سخن و بیان خود در می‌آورد، نمی‌تواند خوب این کلمات را استخدام کند.
دو قطبی کردن قم؟
موضوع حاشیه‌ساز دیگر به پنجشنبه هفتم شهریور باز می‌گردد. در همایش مبلغان محرم که با حضور رئیس قوه قضائیه و با سخنرانی ایشان در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شده بود، هنگامی که رئیس دفتر تبلیغات درحال خوشامد‌گویی بوده، یکی از طلاب در حضور رئیس قوه قضائیه، با اعتراض به سخنرانی حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از وی خواست سخنان خود را قطع کند و تریبون را به آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضایی بسپارد. تابناک نوشت؛ آنطور که خبر‌ها از این جلسه روایت می‌کنند، واعظی نیز با سعه‌صدر بلافاصله سخن خود را قطع و از آقای رئیسی برای سخنرانی دعوت کرد. آمران و مبدعان این دو قطبی‌های کاذب، نه دیروزی‌ها هستند و نه با چهره‌های اصیل انقلابی کنونی حوزه روابط تشکیلاتی دارند، بلکه حاشیه‌ای هستند که می‌خواهند متن شوند؛ آن هم در حاشیه‌ترین حاشیه‌ها. چون در رقابت حوزوی و مدیریتی، سطح و اعتبار لازم را ندارند، پس نیازمند تغذیه از اشخاص و جریان‌ها و تظاهر به هواداری آنان هستند و این اشخاص و جریان‌ها تنها به دلیل نگرانی از جیغ بنفش این جماعت، سکوت می‌کنند و حاضر نیستند اعلان کنند که رابطه‌ای با آنان ندارند. شاهد طرفداری و تغذیه این جماعت از تقابل دوگانه و دوقطبی‌هایی پروژه‌ای، این است که گاهی مراجع عالی‌رتبه قم را به مرزبندی با نظام متهم و خلاف منافع نظام عمل کردند. همچنین نظام را برابر برخی بزرگان به تصویر کشاندند و بزرگان دینی را تضعیف نمودند و امروز هم به سراغ منصوبان مقام معظم رهبری آمدند تا آنان را از دیگر منصوبان جدا کنند».
رمز سکوت شاگردان مصباح چیست؟
برخی این گمانه را مطرح می‌کنند که شاگردان مصباح یزدی نقشی در این اتفاق دارند و دلیل این گمانه را کمرنگ شدن نقش مصباح یزدی عنوان می‌کنند. نکته قابل تامل که گمانه نقش داشتن شاگردان مصباح یزدی را در این حوادث تقویت می‌کند به سکوت آنها به‌ویژه حمید رسایی باز می‌گردد چرا که معمولا این افراد نسبتی با سکوت ندارند اما اکنون سخنی بر زبان نمی‌آورند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/49191/سکوت-رسایی-و-دیگر-شاگردان-مصباح-یزدی!
بستن   چاپ