ایران پرسمان
نشنال اینترست: توانایی آمریکا برای جنگ احتمالی با کره شمالی چقدر است؟
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 22:32:28
ایران پرسمان -
نشنال اینترست: توانایی آمریکا برای جنگ احتمالی با کره شمالی چقدر است؟
٢٨٧
٠
ایسنا / متن پیش رو در ایسنا منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
ایالات متحده نیروهای زمینی، هوایی و دریایی بسیاری را در کره‌جنوبی و همچنین در ژاپن و غرب اقیانوس آرام مستقر کرده تا بتواند برای مقابله با وضعیت اضطراری احتمالی در شبه جزیره کره وارد عمل شود.
کایل میزوکامی، کارشناس مسائل دفاعی و امنیت ملی مستقر در سان فرانسیسکو در مطلبی برای نشنال اینترست درباره توانایی نظامی آمریکا در آن منطقه نوشته است: اولین نیروهای آمریکا که در درگیری کره‌شمالی-کره‌جنوبی وارد می‌شوند، آن‌هایی هستند که اکنون در کره‌جنوبی مستقر شده‌اند. در عرصه میدانی، ارتش آمریکا هر 9 ماه یک‌بار یک تیپ مسلح را به صورت گردشی در کره‌جنوبی مستقر می‌کند و اکنون "تیپ دوم تیم جنگی" و "لشکر یکم سواره" آنجا هستند. هر تیپ متشکل از 3500 سرباز و شامل سه گردان مسلح ترکیبی، یک گردان سواره شناسایی، یک گردان توپخانه، یک واحد مهندسی و یک گردان پشتیبان تیپ است. تیم‌های رزمی تیپ زرهی معمولاً از 100 تانک آبرامز ام‌1ای2، 100 خودروی زره‌پوش جنگی برادلی ام2ای3 و هجده توپ خود کششی سری‌های ام109 تشکیل می‌شوند.
این ارتش در کره‌جنوبی همچنین شامل "تیپ هوانوردی ضربت لشکر دوم پیاده‌نظام" مجهز به حدود 60 بالگرد تهاجمی آپاچی، بلک‌هاوک و چینوک است. تیپ 210 توپخانه مجهز به سامانه‌های راکت‌پرتاب چندگانه ام270، آتش‌ دوربرد توپخانه‌ای فراهم می‌کند و "تیپ 35 آتشبار دفاع هوایی" پوشش موشک پاتریوت برای پایگاه‌های نیروی هوایی اوسان و سوون فراهم می‌کند. این تیپ 35 همچنین رادار دفاع موشکی ای‌ان/تی‌پی‌وای-2 و شش خودروی پرتاب تاد دارد که اخیرا برای تقویت دفاع ضد موشکی به این کشور اعزام شده‌اند.
دیگر مولفه‌های اصلی قدرت آمریکا در شبه جزیره کره، هوانوردی تاکتیکی آمریکاست. نیروی هوایی آمریکا "بال پنجاه و یکم جنگنده" در پایگاه هوایی اوسان دارد که ناوگانی متشکل از اسکادران جنگنده‌های تهاجمی ای-10سی تاندربولت 2 و اسکادران سی و شش جنگنده‌های فالکون اف-16سی/دی می‌شود. بال هشتم جنگنده‌ها در پایگاه هوایی کونسان هم شامل اسکادران 35 و 80 جنگنده‌ها است که در مجموع چهل و پنج اف-16سی/دی است. ای-10سی‌ها ماموریت پشتیبانی هوایی نزدیک دارند، در حالی که اف-16سی/دی‌ها مسوول بازدارندگی هوایی، پشتیبان هوایی نزدیک و ضد هوایی هستند.
ایالات متحده فراتر از شبه جزیره کره هم نیروهای آماده مداخله دارد. نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن شامل ناو هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان، دو رزم‌ناو با موشک هدایت‌شونده و هفت ناوشکن با موشک هدایت‌شونده است. بسیاری از رزم‌ناوها به قابلیت دفاع موشکی بالستیک مجهز هستند؛ دو ناوشکن فیتزجرالد و مک‌کین به دلیل برخورد با کشتی‌های غیر نظامی از دسترس خارج هستند. کشتی‌های جنگی ریگان و کشتی‌های سطحی هم همگی در یوکوسوکا ژاپن مستقر هستند.
جنوب ژاپن در ساسبو منزلگاه کشتی تهاجمی آبی-خاکی یواس‌اس بونهوم ریچارد و کشتی‌های آبی‌-خاکی نیروی ضربت است. این نیروی آبی‌-خاکی در مجموع می‌تواند یک گردان پیاده‌نظام دریایی مسلح را منتقل کند. پایگاه ساسبو همچنین منزلگاه ناوگان هفتم شامل چهار مین‌زداست. نتیجه این امر نیرویی است که می‌تواند طیفی از عملیات‌های گسترده، از دفاع موشک بالستیک تا تهاجم آبی‌-خاکی را اجرا کند.
در شمال ژاپن، ناوگان دیگری از نیروی هوایی آمریکا در میساوا مستقر هستند. این ناوگان متخصص سرکوب دفاع هوایی دشمن است و برای انهدام رادارهای دشمن، سامانه‌های موشکی و تسلیحاتی آموزش دیده‌اند تا دست هواپیماهای خودی برای پرواز بر فراز منطقه عملیات باز باشد.
یگان‌های تفنگداران دریایی نیز در سراسر ژاپن مستقر هستند. سه اسکادران از یگان‌های بالگرد تفنگداران دریایی در پایگاه هوایی ام‌سی‌ای‌اس فوتنما در جزیره اوکیناوا مستقر هستند. نیروهای ضربت تفنگداران و گروه‌های زیر مجموعه آن‌ها هم در همانجا مستقر هستند.
در اوکیناوا هم پایگاه هوایی کادنا قرار دارد که منزلگاه اسکادران‌های جنگنده‌ است. کادنا از بعد فاصله از یک نبرد بالقوه در شبه جزیره کره دور است اما همچنان در برد موشکی قرار دارد و می‌تواند یک قطب پشتیبان منطقه‌ای برای نیروی هوایی آمریکا باشد.
دیگر پایگاه مهم آمریکا در اقیانوس آرام، گوآم است که منزلگاه اسکادران 15 زیر دریایی و چهار زیر دریایی تهاجمی هسته‌ای مستقر در جلو با پشتیبانی یواس‌اس فرانک کیبل محسوب می‌شود. یگان‌های جنگ‌افزار ویژه دریایی هم در این جزیره مستقر هستند. یک واحد تاد سال 2013 برای حفاظت مقابل موشک‌های بالستیک میان برد کره‌شمالی در این جزیره مستقر شد.
پایگاه نیروی هوایی اندرسون هم در گوآم است. اندرسون معمولا میزبان طیفی از هواپیماهای سنگین شامل بمب‌افکن استراتژیک لنسر بی‌-1بی، تانکرهای کی‌سی-135 و پهپادهای آرکیو-4 گلوبال هاوک است. پایگاه اندرسون به عنوان یک نقطه آغاز عملیات‌ بمب‌افکن‌ها علیه ویتنام شمالی عمل کرد و امروز در صورت تشدید وخامت اوضاع در کره می‌تواند شاهد پرواز بی‌-1بی‌، بی‌2ای و بی‌-52اچ باشد.
نیروهای آمریکایی در شمال غرب اقیانوس آرام قابل توجه هستند که بالغ بر دو تیپ رزمی زمینی، تقریباً هفت بال جنگنده و هواپیمای تهاجمی، تعدادی بمب‌افکن استراتژیک، یک ناو هواپیمابر، زیردریایی، صدها موشک کروز و یک کارگروه حمله آبی‌-خاکی است. این نیرو قابلیت دارد که به سرعت با نیروهای جنگی بسیار بیشتری از هاوایی و آلاسکا از جمله با جنگنده‌های اف-22ای رپتورز، نیروهای هوابرد و ناوهواپیمابر، زیردریایی و بمب‌افکن تقویت شود. این نیرویی قابل انعطاف است که توانایی انجام انواع کارها را دارد، از تسکین فاجعه تا جنگ.
*ترجمه اکرم ترابی

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/49373/نشنال-اینترست--توانایی-آمریکا-برای-جنگ-احتمالی-با-کره-شمالی-چقدر-است؟
بستن   چاپ