ایران پرسمان
خشم و هیاهو؛ در پارلمان بریتانیا چه خبر است؟
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 23:59:11
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٥٥٦
٠
آخرین خبر / 12 و 13 شهریور 98، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در مجلس عوام شکست های سختی را متحمل شد. 21 نماینده از حزب او در برابر پیشنهادهایش پیرامون برگزیت ایستادند و به این ترتیب معارضان دولت و شورشیان حزب محافظه کار با اکثریت 328 نماینده ای کنترل دستور کار مجلس را در دست گرفتند.
بادر اختیار گرفتن کنترل مجلس، معارضان دولت این امکان را پیدا کردند که قانونی را تصویب کنند که بر اساس آن اجرای برگزیت در صورت عدم رسیدن توافق با اتحادیه اروپا به تاخیر بیافتد. جانسون که از این شرایط خشمگین شده بود دیروز گفت اگر نمایندگان به پیشنهاد تعویق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای مثبت دهند خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد. او همچنین تهدید کرد که 21 نماینده شورشی را از حزب محافظه کار اخراج می کند. در مقابل معارضان اصرار دارند که پیش از برگزاری انتخابات عمومی، به توافقی بر سر برگزیت برسند. در نهایت مجلس بریتانیا امروز با اکثریت 329 رای جلوی طرح جانسون برای خروج بدون توافق با اتحادیه اروپا را گرفت.
اجرای انتخابات زودهنگام موافقت دو سوم نمایندگان مجلس عوام که عددشان 650 نماینده است را نیاز دارد. اکثریت دو سومی به این معناست که جانسون نیازمند حمایت حزب معارض کارگر و رییس جرمی کوربین برای برگزاری انتخابات است. آیا جانسون موفق می شود با برگزاری انتخابات زودهنگام طرح هایش را به پیش ببرد؟

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/49392/خشم-و-هیاهو؛-در-پارلمان-بریتانیا-چه-خبر-است؟
بستن   چاپ