ایران پرسمان
ساخت لیزرهای حکاکی و پزشکی توسط محققان اصفهانی
جمعه 15 شهريور 1398 - 16:36:04
ایران پرسمان -
ساخت لیزرهای حکاکی و پزشکی توسط محققان اصفهانی
١٩
٠
ایسنا / محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت لیزرهای حکاکی و پزشکی شدند.
مهدی موسوی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در رابطه با محصول "لیزرهای حکاکی و پزشکی"، اظهار کرد: این سیستم کاملا بومی است که قابلیت برش نقره و مس دارد.
موسوی با بیان اینکه این محصول با همکاری سه دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شده است، تصریح کرد: علاوه بر تولید داخل، تعداد 20 نمونه از این محصول به کشورهای همجوار صادر شده است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: "لیزرهای حکاکی و پزشکی" با ارزش 50 میلیارد ریال نقش‌ پیچیده و برش‌های بسیار ظریف را با عمق دلخواه و با دقت و سرعت بالا بر انواع فلزات ایجاد می‌کند.
وی افزود: محصول این نوع برشکاری و حکاکی بسیار دقیق بوده و از دوام بالایی برخوردار است. با این دستگاه می‌توان بر فلزاتی همچون برنج، آهن، آلومنیوم، استیل، طلا و نقره و انواع ورق‌های نازک را برش داد. این سامانه دارای سیستم کنترل کننده چند محوری است که باعث تسریع حکاکی در راستاهای دلخواه می‌شود.
این محقق محصول دوم تولید این شرکت دانش بنیان را سیستم پرتوان معرفی کرد و گفت: سیستم پرتوان چهار کیلو موجی تراپی برای اولین بار در کشور ساخته شده است. چهار لیزر مختلف داخل یک پک قرار دارد که شامل لیزر 808، لیزر 1064، 980 و 650 است و هرکدام خاصیت مخصوص به خود را دارد.
موسوی تصریح کرد: این لیزرها کاربردهای مختلف از جمله خاصیت ضددرد، ضد التهاب و محرک اعصاب هستند. الگوریتمی که برای این دستگاه نوشته شده به صورتی است که این چهار دستگاه همزمان و با تاخیر وارد بدن می‌شود و توانایی درمان دردهای مختلف از جمله دردهای عضلانی و عصبی را دارد.
وی با تاکید بر اینکه این سیستم تمام مجوزهای پزشکی را اخذ کرده و در حال عقد قرارداد صادرات 100 نمونه از این دستگاه هستیم، تصریح کرد: حدود 200 نمونه از این دستگاه در مراکز پزشکی داخل کشور استفاده می‌شود و حدود سه ماه از توزیع این دستگاه در بازار می‌گذرد.
"لیزرهای حکاکی و پزشکی" یکی از سه محصول دانش‌بنیان ساخته شده توسط شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که همزمان با گرامیداشت هفته دولت در اصفهان رونمایی شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/49767/ساخت-لیزرهای-حکاکی-و-پزشکی-توسط-محققان-اصفهانی
بستن   چاپ