ایران پرسمان
فناوری‌های فوتونیک به مدارس برتر راه می‌یابند
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 17:23:43
ایران پرسمان -
فناوری‌های فوتونیک به مدارس برتر راه می‌یابند
١٢
٠
ایسنا / ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف استعدایابی و تربیت نیروی خلاق، درصدد برآمده است از برگزاری کارگاه‌های آموزشی فناوری‌های فوتونیک در مدارس برتر حمایت کند.
ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری طی فراخوانی اعلام کرده است که فعالان حوزه فوتونیک و لیزر می‌توانند برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی فوتونیک در مدارس برتر کشور نسبت به تنظیم و ارسال پیشنهادهای همکاری خود به این ستاد اقدام کنند.
در این فراخوان آمده است که از شخصیت‌های حقوقی مانند شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و غیره دعوت می‌شود که پیشنهادهای خود را حداکثر تا تاریخ اول مهرماه امسال به ستاد ارسال کنند. تمامی متقاضیان علاقه‌مند و توانمند می‌توانند ابتدا در سامانه اطلاعات فعالان ثبت‌نام و سپس پیشنهادهای خود را با تکمیل فرم کاربرگ نهایی پیشنهاد طرح ارسال کنند.
هدف از اجرای این طرح، ایجاد علاقه و انگیزه در دانش‌آموزان مدارس برتر و ارتقای میزان آگاهی آنها نسبت به مبانی فیزیک نور و اپتیک، مفاهیم مقدماتی فناوری فوتونیک و کاربردهای آن در زندگی روزمره است.
در این طرح کارگاه‌های آموزشی به صورت یک الی دو روزه و در قالب کارگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد و موضوعاتی از قبیل آموزش خصوصیات نور، پلاریزاسیون، پراکندگی، تداخل و غیره، خواص لیزر، آشنایی با ادوات نوری، آشنایی با سیستم‌های فوتونیکی، آشنایی با مواد فوتونیکی و غیره آموزش داده خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://pam.isti.ir/ مراجعه کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/51019/فناوری‌های-فوتونیک-به-مدارس-برتر-راه-می‌یابند
بستن   چاپ