ایران پرسمان
کشف اولین سیاره قابل سکونت مشابه زمین
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 05:52:39
ایران پرسمان -
کشف اولین سیاره قابل سکونت مشابه زمین
k ٨
١
آخرین خبر / دانشمندان انگلیسی سیاره ای دوردست را پیدا کردند که به نظر می رسد میزبان آب باشد و دمای نسبتا متعادلی برای حیات داشته باشد. به نظر می آید که سیاره K2-18b در سطح خود بخار آب داشته باشد، این سیاره حدودا 110 سال نوری با ما فاصله دارد.
این سیاره در سال 2015 توسط فضاپیمای ناسا Kepler مشاهده شد ، اما تجزیه و تحلیل داده ها جزئیات جدیدی را نشان داده است که قبلاً مشاهده نشده بود.
K2-18b در رده ابر زمین ها شناسایی شده زیرا از زمین دو برابر بزرگتر است و هشت برابر هم سنگین تر. دستگاه های پیشرفته دانشگاه کالج لندن در حال بررسی داده های تلسکوپ فضایی هابل هستند تا امضاهای مولکول های بخار آب را قابل درک کند. به دلیل فاصله بسیار زیاد، رصد K2-18b برای ستاره شناسان بسیار دشوار است ، اما آنها به هنگام گذر سیاره از مقابل ستاره مادر می توانند نور ستاره را در جو سیاره مورد نظر بررسی کنند. جست و جو برای پیدا کردن سیاراتی که حیات در آن ها وجود داشته باشد یا شرایط اولیه شکل گیری زندگی در آن مهیا باشد یکی از جذاب ترین کارهای ستاره شناسان است که هم چنان ادامه دارد. این خیلی جالب است که بدانیم زمین ما در این دنیای بزرگ تنها نیست و احتمالا نمونه های مشابهی دارد.
ترجمه از سایت یاهو نیوز

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/51139/کشف-اولین-سیاره-قابل-سکونت-مشابه-زمین
بستن   چاپ