ایران پرسمان
تصمیم عارف برای رایزنی با قوه قضاییه
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 16:59:26
ایران پرسمان -
تصمیم عارف برای رایزنی با قوه قضاییه
١٣
٠
اعتماد / محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، گفت: سلایق مختلف باید در انتخابات حضور پیدا کنند و این موضوع از اصول قانون اساسی است. قطعاً در انتخابات با شورای نگهبان تعامل خواهیم کرد که همه نهادهای نظارتی و اجرایی مر قانون را رعایت کنند تا با استقبال نخبگان برای کاندیداتوری و مردم برای رأی دادن روبه‌رو شویم.
محمدرضا عارف نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین در پاسخ به پرسشی درباره احکام سنگین بازداشتی‌های تجمع روز کارگر گفت: من در خصوص حکم نظر نمی‌دهم، اما به‌ صورت جدی پیگیر هستیم.
او تاکید کرد: در این راستا جلساتی با قوه قضاییه می‌گذاریم که در این شرایط سعی شود با احتیاط بیشتر، اغماض و گذشت از این مسائل عبور کنیم.
قطعاً در انتخابات با شورای نگهبان تعامل می‌کنیم تا مرّ قانون رعایت شود
این نماینده مجلس همچنین در مورد تعامل اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌ها گفت: در شورای عالی سیاست‌گذاری یک کارگروه تعامل داریم که با تمامی نهادهای حاکمیتی و احزاب- اصلاح‌طلب و اصولگرا- بتوانیم با تفاهم مسائل را دنبال کنیم. در این راستا بحث گفت‌وگوی ملی را هم با 2 جریان سیاسی پیگیر هستیم.
عارف توضیح داد: سلایق مختلف باید در انتخابات حضور پیدا کنند و این موضوع از اصول قانون اساسی است. قطعاً در انتخابات با شورای نگهبان تعامل خواهیم کرد که همه نهادهای نظارتی و اجرایی مر قانون را رعایت کنند تا با استقبال نخبگان برای کاندیداتوری و مردم برای رأی دادن روبه‌رو شویم.
شورای نگهبان بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است
عارف به تاثیر تصمیم شورای نگهبان بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز اشاره کرد: تصمیم شورای نگهبان بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات حتماً تاثیرگذار است و شورای نگهبان هم این موضوع را می‌داند. همه باید تلاش کنند که فضا را به سمت افزایش مشارکت مردم ببریم.
رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به تاثیر جریانات و احزاب سیاسی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: نقش اصلی به‌ منظور حضور گسترده مردم در انتخابات با جریانات و احزاب سیاسی است و آنها باید مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق کنند. امیدواریم که این اتفاق به خصوص در دانشگاه‌ها رخ دهد.
او ادامه داد: فضای دانشگاه‌ها باید از مهرماه فضای گرمی باشد و میزگردهای مختلف تشکیل و بحث‌های جدی مطرح شود که فضای نخبگی و دانشگاهی می‌طلبد. امیدواریم مردم حضور جدی را در اسفندماه داشته باشند.
این نماینده تهران در پایان گفت: تنها تشویق برای حضور مردم پای صندوق‌های رأی کفایت نمی‌کند و باید عمل هم کرد. اقدامات عملی را آغاز کرده‌ایم و تشویق هم موثر است. اقداماتی را برای رأی دادن مردم، حضور نخبگان و کاندیداها انجام داده‌ایم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/51285/تصمیم-عارف-برای-رایزنی-با-قوه-قضاییه
بستن   چاپ