ایران پرسمان
جانسون: ملکه را فریب ندادم
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 19:13:50
ایران پرسمان -
جانسون: ملکه را فریب ندادم
٢٥١
٠
باشگاه خبرنگاران / نخست‌وزیر انگلیس گفت به ملکه این کشور درباره تعلیق پارلمان دروغ نگفته است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس دروغ گفتن به ملکه الیزابت دوم در خصوص تصمیمش برای تعلیق پارلمان این کشور را تکذیب کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا او ملکه را در خصوص تعلیق پارلمان فریب داده یا خیر گفت قطعا نه. دادگاه عالی انگلیس کاملا با ما موافق است، اما دیوان عالی باید در این باره تصمیم بگیرد. ما به سخنان ملکه نیاز داریم و لازم است همه کار‌ها را در سطح ملی انجام دهیم.
نخست‌وزیر انگلیس در ادامه افزود او بسیار امیدوار است که در نشست آتی اتحادیه اروپا در بروکسل در 17 و 18 اکتبر بتواند با آن‌ها به توافق برسد.
جانسون گفت در این نشست حیاتی به توافق موردنظر دست خواهد یافت، زیرا دولت به سختی در این زمینه کار کرده است.
نخست‌وزیر انگلیس با دشوار خواندن مسیر دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا گفت فکر می‌کنم ما می‌توانیم به آن دست یابیم.
اظهارات جانسون یک روز پس از آن منتشر شد که سه قاضی ارشد در دادگاه اردینبرگ تعلیق پارلمان انگلیس تا 14 اکتبر از سوی نخست‌وزیر این کشور را خلاف قانون اعلام کردند و دستور جانسون در این زمینه را باطل و فاقد اثر دانستند.
پیش از این ملکه انگلیس با درخواست بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان تا چهاردهم اکتبر موافقت کرده بود. نخست‌وزیر انگلیس از ملکه این کشور خواست به مدت 5 هفته، مجلس این کشور را معلق کند تا او بتواند در این مدت زمینه را برای خروج بدون توافق کشور از اتحادیه اروپا فراهم سازد. اکثریت اعضای مجلس فعلی انگلیس با خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا مخالفند و به همین علت، بوریس جانسون مایل است با موافقت ملکه، انگلیس را حتی بدون توافق تا 9 آبان ماه از این اتحادیه خارج سازد.
ملکه انگلیس در حالی با درخواست نخست‌وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور موافقت کرده است که بسیاری از صاحب نظران در محافل سیاسی و رسانه‌ای تعلیق مجلس را ضد دموکراسی و نادیده گرفتن خواست نمایندگان مردم توصیف کردند و آن را لکه سیاهی در تاریخ دموکراسی این کشور خواندند.
از سوی دیگر امروز دادگاه اسکاتلند تعلیق پارلمان از سوی نخست‌وزیر انگلیس را غیرقانونی اعلام کرد و اجرای این حکم را تا هفته آینده به تعویق انداخت. دولت انگلیس تجدیدنظر در تصمیم دادگاه اسکاتلند را خواستار شده است. همچنین ملکه انگلیس به تازگی قانون منع برکسیت بدون توافق را تایید کرده و مصوبه پارلمان این کشور برای ممنوعیت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به قانون الزام‌آور تبدیل شده است.
این مصوبه بوریس جانسون را از اجرای طرح خروج در روز 9 آبان بدون دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا منع می‌کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/51304/جانسون--ملکه-را-فریب-ندادم
بستن   چاپ