ایران پرسمان
حضور جانسون در لوکزامبورگ حاشیه‌ساز شد
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 22:23:01
ایران پرسمان -
حضور جانسون در لوکزامبورگ حاشیه‌ساز شد
١٠٠
٠
باشگاه خبرنگاران / نخست‌وزیر انگلیس که برای ملاقات با مقامات اتحادیه اروپا به لوکزامبورگ رفته بود، هو شد.
تارنمای روزنامه ایندیپندنت در آستانه پایان مهلت انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا نوشت: مخالفان بوریس جانسون که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موسوم به برکسیت مخالفند، شعار می‌دادند: «برکسیت را متوقف کن و به خانه ات بازگرد.»
ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی پس از این ملاقات گفت: انگلیس هنوز نتوانسته است برای جایگزینی طرح تصویب شده درباره مرز میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند گزینه‌ای پیشنهاد دهد.
پیش از این دیدار، گفته می‌شد ممکن است نخست‌وزیر انگلیس از اتحادیه اروپا بخواهد تا مهلت خروج از اتحادیه اروپا را که نهم آبان ماه (31 اکتبر) پایان می‌یابد سه ماه تمدید کند، اما دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد در دیدار با رئیس کمیسیون اروپایی به او اطلاع داده است که انگلیس برای تمدید آماده نیست و تا 31 اکتبر این اتحادیه را ترک خواهد کرد.
به گفته سخنگوی دفتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تقویت و گسترش گفت‌وگو‌ها را خواستار شده و ابراز امیدواری کرده است که دو طرف به توافقی بر سر مرز در جزیره ایرلند دست یابند.
در تحول دیگری که به برکسیت مربوط است، در نشست سالانه حزب لیبرال دموکرات انگلیس که در شهر بندری بورنموث برگزار شد، مقامات این حزب اعلام کردند در پی تصمیم اعضای حزب در انتخابات بعدی از باقی ماندن در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/52508/حضور-جانسون-در-لوکزامبورگ-حاشیه‌ساز-شد
بستن   چاپ