ایران پرسمان
اصولگرایان خود را به خواب زده‌اند
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 10:13:29
ایران پرسمان - اصولگرایان خود را به خواب زده‌اند
٥٤٠
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
خودتان را به خواب نزنید؛ حذف نام شهدا در سال 93 از سوی شورای شهر اصولگرا و به‌صورت تعمدی مطرح شد نه شهرداری و شورای شهر پنجم! اول مهر 93 خبرآنلاین نوشت: «امروز پیشنهاد عجیبی در صحن علنی شورای شهر مطرح شد، طبق پیشنهاد کمیته نامگذاری که رئیس آن مجتبی شاکری است، اکثر پل‌های اتوبان امام علی(ع) که دارای نام شهدای دفاع مقدس است، عوض می‌شود و نام استان‌های کشور روی آن گذاشته می‌شود. این پیشنهاد که جزئیات آن قرائت شد، نشان داد کمیته نامگذاری پیشنهاد کرده نام برخی از پل‌ها مانند شهدای نارمک و... عوض شود و اسامی شهدا از این اماکن برداشته شود».
در آن مقطع محسن سرخو عضو اسلاح‌طلب شورا به شاکری اعتراض کرد و گفت: «اسامی شهدایی که برای کشور و اسلام جان خود را از دست داده‌اند، برای ما ارزش بسیار زیادی دارد». شاید بغض آن روز است که امروز شهرداری تهران را مورد هدف قرار داده است. خودشان را نیروهای ارزشی و انقلابی می‌نامند اما هر روز یک بهانه برای هجمه به شهرداری تهران پیدا می‌کنند و غافل هستند که برخی موضوعات کاستن از جایگاه شخصیت‌ها و جایگاه‌هایی است که برای مردم ایران نماد ارزشی و افتخار محسوب می‌شوند مانند این‌که اخیرا مدعی شده‌اند شهرداری تهران درصدد حذف نام شهید از کوچه‌ها و معابر است. بدون شک بخشی از دلواپسانی که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند همان‌هایی‌ هستند که کذب‌گویی آنها بارها فاش شده است به عنوان نمونه همین چند وقت پیش بود که پیروز حناچی در قامت شهردار تهران به اتریش و آلمان سفر کرد و این سفر خشم گروهک تروریستی منافقین را برانگیخت به‌طوری که با تجمع و راه‌اندازی هشتگ اعتراض خود رابه حضور حناچی در آلمان نشان دادند! این در حالی است که برخی جریان‌ها پیش از آن تلاش داشتند حناچی را به دلیل خواندن یک آیه از قرآن کریم متهم کنند. حالا همین افراد با دلواپسان دیگر پروژه برنامه شهرداری تهران برای حذف نام شهید از تابلوی معابر و کوچه‌ها را کلید زده است.
ماجرا چه بود؟
چند روز قبل بود که برخی سایت‌ها چنین نوشتند: «تعدادی عکس از معابر تهران که عمدتا برای شهرداری منطقه یک است، در فضای مجازی منتشر شده که در این تصاویر کلمه «شهید» از برخی تابلوهای کوچه‌ها و معابر حذف شده است» شهرداری تهران این ادعا را رد نکرد چرا که نیاز به بررسی داشت. غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات گفته بود: «گاهی این اخبار با اهداف سیاسی مطرح می‌شود تا شهرداری تهران را متهم کنند؛ در برخی موارد با اهداف خاص و سیاسی از برخی معابر عکس و فیلم گرفته شده است که امیدوارم واقعا این اهداف خیرخواهانه باشد چون اگر به ما اطلاع می‌دادند قطعا پیگیری می‌کردیم و نیازی به این فضاسازی‌ها نبود؛ با اینکه اساسا نصب این تابلوها در سال‌های قبل و پیش از دوره فعلی شهرداری انجام شده است.» همانطور که وعده داده شده بود. حتی این موضوع توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت که معاون فرهنگی و آموزشی این نهاد تاکید کرد: «حذف نام شهدا از بعضی معابر شهری هدایت شده و هدفمند نیست». 25 مرداد بود که شهردار تهران گفت: افتخارمان این است که کوچه‌های شهر به نام شهدا مزین شوند، شهدایی که در این محلات زندگی می‌کردند و عطر و یادشان هنوز وجود دارد و خانواده‌هایشان هنوز در این مناطق زندگی می‌کنند؛ برخی افرادی که موضوع حذف نام شهدا را مطرح می‌کنند دنبال مقاصد دیگری هستند. حناچی با تاکید بر این‌که شهدا افتخار ما هستند، گفت: همه ایرانی‌ها در زمان جنگ و بعد از آن هر کاری که می‌توانستند انجام دادند. شهردار تهران با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: فردی نزد پیامبر آمد و اقرار به گناه کرد و پیامبر عبای خود را کشید و نشنیده گرفت. ما باید در این زمینه به رهبر دینی‌مان تاسی کنیم.
نظر شورای شهر چیست؟
دیروز هم این بحث در شورای شهر تهران مطرح شد. محسن هاشمی رئیس شورای شهر در پاسخ به سؤالی درباره حذف نام شهدا از تابلوی خیابان‌ها گفت: «شهرداری تهران در این باره اطلاعیه جامعی ارائه داده است که اگر شما آن اطلاعیه را بخوانید نظر من هم همان است و هر کسی اضافه به این موضوع بپردازد با شهدا دشمنی کرده است.» نایب رئیس شورای شهر هم گفت: شهدا باعث استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور شدند گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی جریانات پنهان و آشکار سیاسی در آستانه هفته دفاع مقدس به جای استفاده از این مفاهیم برای ایجاد وحدت و همدلی، سعی می‌کنند با استفاده سیاسی و ابزاری از نام شهدا و دو قطبی کردن فضای سیاسی جامعه، فضا را ملتهب کند. به گفته سیدابراهیم امینی، کمیته ویژه‌ای در کمیسیون حقوق و نظارت شورای شهر تشکیل شده و مفتخر هستیم که دو تن از اعضای شورا که فرزند شهید هستند نیز در این کمیته حضور دارند. امینی گفت: ما از همه دلسوزان درخواست می‌کنیم که نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را به دور از فضاسازی‌ها ارائه دهند و ما با بررسی ابعاد پنهان و آشکار این اتفاق غفلت، قصور، تقصیر و یا فضاسازی را اصلاح می‌کنیم. اما دقت داشته باشید که افتخار همه اعضای شورای شهر همگامی و همراهی با ایثارگران است و می‌خواهیم بدون شائبه سیاسی نقطه نظرات را احصا کنیم. از سوی دیگر سردار کارگر رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس دیروز گفت: حذف نام شهدا از کوچه‌ها کاری سهوی بوده است و کسی در جمهوری اسلامی ایران درباره نام شهدا نمی‌تواند عمدا چنین کاری انجام دهد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/52993/اصولگرایان-خود-را-به-خواب-زده‌اند
بستن   چاپ