ایران پرسمان
جایزه ادبی سیمین برگزیدگانش را شناخت
جمعه 29 شهريور 1398 - 10:22:01
ایران پرسمان - جایزه ادبی سیمین برگزیدگانش را شناخت
٩
٠
خبرگزاری کتاب ایران / امیرحسین افشار دبیر این جایزه ادبی در آیین پایانی این جایزه ادبی درسرای محله زعفرانیه با بیان اینکه این جایزه برای نخستین بار و با تلاش یک مجموعه خصوصی و با هدف معرفی نوآوران و خلاقان ادبی داستان‌نویس و فراگیرسازی داستان‌نویسی برگزار می‌شود تصریح کرد: باید برای رشد و تعالی فرهنگ داستان‌نویسی و شکوفایی استعدادهای علاقه مندان جوان فضای مناسب را مهیا کرد و زمینه و میدان را برای رشد و شکوفایی و بروز و ظهور استعداد‌های نوآمدگان فراهم کرد.
وی تاکید کرد: این انجمن دغدغه فرهنگی دارد و به دنبال احیای میراث ادبی کهن و ارتقای سطح فرهنگ جامعه است.
همچنین سید محمد‌حسین حسینی رئیس هیات داوران جایزه ادبی سیمین در سخنانی با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: یکی از دغدغه های موسسه ادبی سیمین زمینه سازی برای رشد جوانان داستانویس و ایجاد نشاط و پویایی در میان نسل جدید ادبیات داستانی با برگزاری دوره ها وکارگاه های آموزشی داستان نویسی در سطح تهران و مراکزاستان ها است.
موسس این انجمن ادبی تاکید کرد: استقبال نسل جوان از این گونه جوایز ادبی و جشنواره ها حکایت از وجود استعدادها و ظرفیت های سرشار در میان نسل جوان دارد که باید آن را به رسمیت شناخت و برایش ارزش و اهمیت قایل شد.

حنیف افخمی ستوده از اساتید دانشگاه نیز با بیان اینکه نویسندگی شغل نیست، بلکه نوعی سبک زندگی است افزود: نویسنده زندگی اش را می سوزاند و قابل درک برای بقیه نیست، لذات خاصی دارد و هرکسی نمی تواند آن را احساس کند، اماهرکسی از نویسندگی لذت ببرد ،از سایر لذت ها بی نیاز می شود.
این نویسنده وعضو هیات داوران افزود: نویسنده حظ و بهره ای که در انتها از خلق آثارش می برد به همه این سختی ها می ارزد.
ندا پیشیار نویسنده و دیگر عضو هیات داوران هم با بیان اینکه ادبیات داستانی در هر جامعه از بطن خواسته های مردان و زنان جامعه نشأت می گیرد گفت: کلمات درداستان باید آگاهی بخش و آزادانه و آگاهانه درخدمت روایت و واقعیت ها باشد، لذا اگر نتوانیم واقعیت ها را روایت کنیم دیگر زنده نیستیم .
وی با اشاره به شرکت بیش از 500نفر در این جایزه ادبی گفت: 70 درصد کسانی که اثر ارسال کردند از بانوان بودند.
تجلیل از نویسندگان سه اثر داستانی برتر نویسندگان جوان و رونمایی از فراخوان دومین جایزه ادبی و خوانش داستان های برگزیده از دیگر برنامه های این جایزه ادبی بود.
براساس اعلام رای هیات داوران از میان آثار رسیده یگانه شیخ الاسلامی، سارا فعال و مولود علیزاده فاضل به عنوان نویسندگان برتر و خلاق این جایزه ادبی معرفی و با اهدای هدایا و تندیس از برگزیدگان تجلیل شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/53383/جایزه-ادبی-سیمین-برگزیدگانش-را-شناخت
بستن   چاپ