ایران پرسمان
روس‌ها به پدافند هوایی عربستان شک کردند
جمعه 29 شهريور 1398 - 15:07:48
ایران پرسمان - روس‌ها به پدافند هوایی عربستان شک کردند
k ٣.٨
٠
باشگاه خبرنگاران / منبعی نظامی در ارتش روسیه با اشاره به حمله اخیر به آرامکو، سامانه‌های آمریکایی پدافند هوایی عربستان سعودی را در صورت بروز جنگ ناکارآمد خواند.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی راشاتودی، یک منبع نظامی در ارتش روسیه اعلام کرد عملکرد سامانه پدافند هوایی عربستان سعودی متشکل از موشک‌های پاتریوت یا رادار‌ها و ناوشکن‌های ایجیس، با ویژگی‌های تبلیغاتی آن‌ها مطابقت پیدا نمی‌کند و این تسلیحات در جنگ واقعی کاربرد ندارند. دفاع هوایی عربستان در جنگ واقعی کاربرد ندارد.
به موجب این گزارش، یک منبع نظامی بلندپایه ارتش روسیه در مصاحبه با راشاتودی اعلام کرد سکو‌های چندگانه پاتریوت، رادار‌ها و ناوشکن‌های ایجیس برای محافظت از آسمان عربستان سعودی خریداری و به کار گرفته شده‌اند، ولی این تسلیحات نتوانسته‌اند مانع از حملات گسترده روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان شوند, زیرا خصوصیات وکارآیی واقعی آن‌ها با تبلیغاتی که آمریکایی‌ها درباره قابلیت‌های این تسلیحات به راه انداخته‌اند، هیچ تطابق و همخوانی ندارد و این در حالیست که گفته می‌شود عربستان سعودی با بهره برداری از مزایای تحویل محموله‌های تسلیحاتی از آمریکا موفق شده است تا قدرتمندترین سامانه پدافند هوایی را در منطقه با پوشش راداری کامل ایجاد کند.
این منبع افزود: در حال حاضر 88 سکوی پرتاب پاتریوت در عربستان وجود دارد که 52 تای آن‌ها از جدیدترین مدل موسوم به پی‌ای سی PAC-3 هستند و از مرز‌های شمالی عربستان سعودی محافظت می‌کنند. افزون بر آن سه ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده از نوع ایجیس، مسئولیت محافظت از سواحل سعودی در آب‌های خلیج فارس را بر عهده دارند. ولی کارآیی و بازده آن‌ها در جنگ واقعی سئوال برانگیز است و این تسلیحات قادر به دفع حملات دشمن در جنگی واقعی با استفاده گسترده از سلاح‌های هوایی نیستند.
اظهارات این کارشناس نظامی روسیه در شرایطی مطرح می‌شود که رسانه‌های بین المللی تلاش می‌کنند دریابند چرا ارتش عربستان سعودی نتوانست برای متوقف ساختن حمله هوایی روز شنبه به تاسیسات مهم نفتی بقیق و خریص هیچ کاری صورت دهد.
این منبع نظامی روس افزود: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه (آمریکا)، سعی کرد در توجیه این ناتوانی و شکست بهانه‌ای بتراشد و گفت گاهی برخی از بهترین‌ها در جهان نمی‌توانند درست کار کنند. این حرف شاید تنها وقتی درست باشد که فقط یک سکوی شلیک پاتریوت در عربستان هنگام حمله فعال بوده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/53459/روس‌ها-به-پدافند-هوایی-عربستان-شک-کردند
بستن   چاپ