ایران پرسمان
کرایه یک شب اقامت در هتل‌فضایی چقدر است؟
جمعه 29 شهريور 1398 - 18:30:50
ایران پرسمان - کرایه یک شب اقامت در هتل‌فضایی چقدر است؟
١٧
٠
باشگاه خبرنگاران / مقام‌های ناسا در نظر دارند انسان‌ها را در ماموریت آرتمیس در سال 2024 به کره ماه انتقال دهند.
به گفته محققان زمان تعیین شده برای این طرح که تحت فشار ترامپ برناسا تعیین شده است از نظر علمی و با توجه به نیاز برای ساخت تجهیزات پیشرفته امکان پذیر نیست و محققان به زمان بیشتری برای ارسال انسان به فضا نیاز دارند.
در کنار ارسال انسان به کره ماه، دانشمندان طرحی برای ساخت یک هتل فضایی شناور درمدار کره زمین مانند فیلم‌های علمی تخیلی داده اند که به وسیله آن فضانوردان و گردشگران فضایی می‌توانند اقامتی چند روزه درمدار کره زمین داشته باشند و حتی از آنجا فضانوردان به سفر‌های فضایی طولانی مدت، چون سفربه سیاره مریخ بروند.
ایده ساخت هتل فضایی به وسیله شرکت Gateway Foundation مطرح شده و به گفته کارشناسان آن هتل فضایی تا سال 2025 ساخته می‌شود. این هتل فضایی دارای جاذبه مصنوعی، سوئیت‌هایی مجلل، رستوران، سالن بدنسازی و به طور کلی تمامی وسایل راحتی برای زندگی فضانوردان و گردشگران فضایی است.

کارشناسان طراح هتل فضایی شکل ظاهری آن را مشابه یک حلقه غول پیکر معرفی کرده اند که در فضا حرکتی 360 درجه حول محور خود دارد تا بتواند گرانش مورد نیاز برای مسافران خود در حلقه بیرونی اش را تامین کند. امروزه فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی در محیط میکرو گرانش زندگی می‌کنند و به دلیل نبود جاذبه در فضا شناور هستند.
زندگی در وضعیت میکروگرانش می‌تواند سبب آسیب‌های جدی به سلامت جسمانی و حتی روانی افراد شود. از جمله مشکل‌های کنونی فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی بروز پوکی استخوان، ضعف ماهیچه ای، برهم خوردن سیستم گردش خون، ضربان قلب نامنظم، افزایش فشار چشم و مواردی از این دست است.
شرکت طراح هتل فضایی اکنون برای قرعه کشی سفربه هتل فضایی و کسب درآمد برای ساخت هتل خود به پیش فروش اقامت در هتل به مبلغ 400 دلار پرداخته است.
نام هتل فضایی مشابه با نام ایستگاه فضایی ناسا Gateway است و به مانند نوعی کشتی کروز در فضا عمل می‌کند و می‌تواند هزاران مسافر و گردشگر فضایی را درون خود جای دهد و به نقل و انتقال آنها بپردازد.
به گفته دانشمندان سازنده هتل فضایی، با توجه به وجود جاذبه میکروگرانش در فضا، یکی از جاذبه‌های گردشگری این هتل استفاده از قابلیت جاذبه میکروگرانش برای تولید انواع بازی‌های مهیج و کمک به گردشگران برای ماجراجویی و انجام کارهایی، چون بلند کردن اشیای بسیارسنگین در فضا به آسانی است.
بر روی زمین به دلیل وجود نیروی گرانش امکان بلند کردن اشیای سنگین بدون استفاده از وسایل و تجهیزات کمکی امکان پذیر نیست، اما در فضا افراد به راحتی می‌توانند اشیای سنگین را بلند کنند.

شرکت سازنده هتل فضایی در مرحله اول در نظر دارد ایستگاه فضایی کوچکی در مدار کره ماه بسازد و پس از موفقیت در آزمایش‌ها ایستگاه فضایی کوچک از مدار خارج می‌شود و هتل فضایی برای نصب به فضا ارسال می‌شود. کارشناسان در نظر دارند در سال 2025 ساخت هتل فضایی را شروع کنند و در نهایت پایان ساخت و بهره برداری از آن در سال 2027 انجام خواهد شد.
نام اختصاری هتل فضایی Von Braun station است و به گفته کارشناسان یک رقیب جدی برای دیگر شرکت‌های پیشتاز در صنعت فضا و گردشگری فضایی، چون اسپیس ایکس، ویرجین گالاگتیک، بلواوریجین و ناساست.
افزون بر شرکت GATEWAY ناسا هم اعلام کرده است در نظر دارد با استفاده از کپسول فضایی اوریون خود به انتقال تجهیزات مورد نیاز ساخت یک هتل فضایی درمدارکره زمین به نام Aurora Station بپردازد و این هتل فضایی درسال 2022 افتتاح خواهد شد.
به گفته محققان میزان گرانش در مناطق مختلف هتل فضایی متفاوت است و هرچه به سمت پایین آن حرکت کنید، میزان گرانش بیشتر و هرچه به سوی مناطق بالایی آن حرکت کنید میزان گرانش کاهش می‌یابد.

ناسا اعلام کرده است گردشگران فضایی برای اقامت در هتل شفق Aurora Station هر فرد باید مبلغ 9.5 میلیون دلار بپردازد. این ایستگاه فضایی برای 12 نفر طراحی می‌شود در حالی که هتل فضایی برای اقامت 352 نفر طراحی شده و دارای 450 خوابگاه برای آنهاست.
برخی از کارشناسان از شباهت هتل فضایی به سفینه فضایی طراحی شده در فیلم 2001، یک ادیسه فضایی صحبت کرده اند در حالیکه کارشناسان طراح هتل، آن را صرفاً نوعی شباهت طراحی اعلام کرده اند. کلیه زباله‌ها و مواد دور ریختی تولید شده در هتل فضایی بازیافت می‌شود یا درصورت امکان به گونه‌ای دیگر بازیابی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ساخت زمینی پروژه هتل فضایی از اکتبر سال میلادی جاری شروع خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/53503/کرایه-یک-شب-اقامت-در-هتل‌فضایی-چقدر-است؟
بستن   چاپ