ایران پرسمان
معاون قالیباف نگران از افشای ٢هزار ملک تصرفی
دوشنبه 1 مهر 1398 - 14:03:12
ایران پرسمان - معاون قالیباف نگران از افشای ٢هزار ملک تصرفی
٩٢
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
هنوز هم مقاومت می‌کنند و قصد دارند با تکذیب، آنچه که در زمان شهردار بودن قالیباف در شهرداری رخ داد را کتمان کنند. املاک نجومی از جمله موضوعاتی بود که ابهامات زیادی درباره آن مطرح شد. 25 دی 95 بود که پس از بررسی‌های فراوان نهادهای مسئول، واگذاری املاک شهرداری از سوی قالیباف پذیرفته شد و نایب رئیس دوم کمیسیون عمران گفت: «آقای قالیباف در چند جلسه گذشته با کمیسیون عمران به واگذاری املاک نجومی اذعان داشت و البته گفت 250 مورد نبوده و تنها 120 ملک از سوی شهرداری واگذار شده که مدعی شده مجوز قانونی برای این واگذاری‌ها داشته‌اند.»
پس از آن محمدعلی نجفی که در آن مقطع شهردار تهران بود با بیان اینکه مشاور خاص قالیباف برای پیگیری موضوع املاک نجومی را عزل کرد. البته در این میان، اعضای کنونی شورای شهر تهران نقش پررنگی در پیگیری وضعیت املاک نجومی دارند، چنانکه اول اردیبهشت سال گذشته سیدمحمود میرلوحی معاون اجرایی شورای شهر تهران گفت: «در مدیریت شهری گذشته 670 ملک به افراد خاص واگذار شده بود که تاکنون 60 مورد از آنها مسترد شده است». بهمن همان سال بار دیگر میرلوحی گفت: «2 هزار ملک شهرداری در مناطق شمالی تهران بعضا بدون ضابطه و قانون در تصرف افرادی قرار گرفته است که اکنون حاضر به تخلیه نیستند.» 27 خرداد سال جاری محمد علیخانی، معاون نظارت شورای شهر تهران اظهار کرد: «املاک را شناسایی کرده و مشخص شده است که کدام یک از املاک کاربری‌شان تغییر کرده و استفاده غیر می‌شود. اندکی بیش از 3000 ملک از سوی شهرداری تهران به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده است» در تیرماه آمار تعداد املاک افزایش یافت به نحوی که میرلوحی گفت: «به ظاهر ما با 1904 ملک طرفیم، چون در حقیقت بسیاری از اینها آپارتمان‌هایی با چند طبقه هستند یا زمین‌های بزرگی که چند خانه در آن است و در واقع با 3800 واحد ملکی روبه‌روییم. ما در حال حاضر مصوبه‌ای را طرح کرده‌ایم که از این املاک تا زمان تعیین تکلیف قطعی اجاره‌بها دریافت کنیم و اجاره‌بهای معوق را هم بگیریم». 10 تیرماه سال جاری قاسم میرزایی نیکو یکی از نمایندگان مجلس تصریح کرد: «مجموع تخلفات در پرونده حقوق‌های نامتعارف کمتر از 20 میلیارد تومان بود که با آنها نیز برخورد شد و در مقابل در پرونده املاک نجومی مبلغی حدود 2 هزار میلیارد تومان یعنی چیزی حدود صد برابر مجموع تخلفات در پرونده حقوق‌ها تخمین زده می‌شد و نام آقای ع ش، از مدیران دوران شهرداری قبل که هم‌اکنون در زندان به ‌سر می‌برد.»
همه دروغ بزرگ می‌گویند؛ پس املاک کو؟
اخیر شهربانو امانی عضو شورای شهر نوشت: «در بررسی‏های صورت گرفته مشخص شد بخشی از این 2 هزار ملک در اختیار خود شهرداری است. به عبارتی دیگر 346 ملک از این تعداد در اختیار سرا‌های محله و شورایاری‌هاست. با این حال این املاک هم با پایان یافتن دوره کاری افراد حقوقی که طرف قرارداد با شهرداری بوده‌اند یا باید به شهرداری بازگردانده می‏شدند و یا قرارداد‌های آن‌ها به‌روزرسانی می‏شد؛ که هنوز این اتفاق نیفتاده است. بر این اساس شورای پنجم به شهرداری و سازمان املاک شهرداری تکلیف کرد که این ملک‏ها شناساسی شده و بازپس گرفته شوند. به طوری که برای 600 - 700 ملک که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است برای بازپس‌گیری آن‌ها حکم قضایی صادر شده است.» پس از افشاگری امانی بود که معاون قالیباف در زمان شهرداری اظهارات شهربانو امانی را دروغی بزرگ و ادعایی برای فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد ضعیف مدیریت شهری در دو سال گذشته دانست. این معاون قالیباف که نام خانوادگی او هم امانی است، گفت: «متاسفانه برخی از اعضای دوره فعلی شورای شهر آن‌قدر بی‌اطلاع هستند که حتی بیش از 370 ساختمانی که در اختیار سراهای محله و املاکی که در اختیار هیئات و مجموعه‌های عام‌المنفعه قرار گرفته را، واگذاری به وابستگان شهردار سابق تهران قلمداد کرده‌اند.»
ناکامی‌های پیاپی مخالفان بهشت
قابل کتمان نیست دلیل بخشی از هجمه‌های اخیر به شهرداری و شورای شهر تهران معطوف کردن توجه آنها به پاسخگویی و عدم پیگیری پرونده‌های شهرداری در زمان قالیباف است. به عنوان نمونه در حاشیه‌سازی جدیدشان برای القای بی‌توجهی شهرداری به شهدا تلاش زیادی کردند که با پاسخ درخور شورای شهر و شهرداری مواجه شدند به عنوان مثال سیدابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران از تشکیل کمیته ویژه در کمیسیون حقوقی شورا برای بررسی شایعه حذف نام شهدا از برخی تابلوهای شهری خبر داد. همچنین غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری نوشت: «مبتنی بر بخشنامه شهردار تهران مقرر شد کلیه پیمانکاران خاطی پس از شناسایی و وصول گزارشات لازم و اثبات تخلف معزول گردند‌.» عملکرد شهرداری و شورای شهر در حفظ یاد شهدا در مواجهه با دلواپسان چنان بود که رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از حساسیت و توجه ویژه شهردار تهران و شورای شهر در ماجرای حذف کلمه شهید از برخی تابلوهای شهر تشکر کرد. سردار کارگر همچنین از نامگذاری معابر به نام شهدای زن استقبال کرد و گفت: نقش زنان در دفاع مقدس مغفول مانده است.
دروغ اختلاف شهردار و شورا
یکی دیگر از پرونده‌های مخالفان بهشت القای اختلاف میان شهرداری و شورای شهر تهران است که این ادعا طنز است و بارها خلاف آن ثابت شده مانند دیروز که محسن هاشمی در جایگاه رئیس شورای شهر تهران خبر داد جلسه‌ اعضای این شورا با شهردار تهران برای بررسی درآمدهای شهری برگزار شده است و چندی قبل هم که از حناچی درباره موضوع حذف نام شهدا از معابر سوال شد او پاسخ داد مواضعش همان است که از سوی شورای شهر اعلام شده است. بنابراین دلواپسان در این پروژه هم با ناکامی مواجه شدند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/54321/معاون-قالیباف-نگران-از-افشای-٢هزار-ملک-تصرفی
بستن   چاپ