ایران پرسمان
رکورددار مرگ‌ومیر ناشی از خشونت با سلاح گرم چه کشوری می باشد؟
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 12:27:02 PM
ایران پرسمان - آمریکا رکورددار مرگ‌ومیر ناشی از خشونت با سلاح گرم
٢٥
٠
باشگاه خبرنگاران / بررسی‌های محققان دانشگاه میشگان نشان می‌دهد از سال 1999 نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی و خشونت با سلاح گرم در آمریکا به شدت افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز ویک، مطالعات جدید محققان دانشگاه میشگان آمریکا نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر ناشی از خشونت با سلاح گرم در این کشور طی چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است.
بر اساس این بررسی که نتایج آن در مجله «هلث افیر» منتشر شده است محققان دریافتند از سال 1999 تاکنون نرخ سالیانه آمریکایی‌هایی که با سلاح گرم کشته شده‌اند تقریبا در رقم 10.4 مرگ در 100 هزار نفر ثابت باقی مانده بود، اما در بازه زمانی سال 2015 تا 2017 الگوی جدیدی ایجاد شده و نرخ مرگ و میر ناشی از خشونت با سلاح گرم به شدت افزایش یافت و با 14 درصد به بالاترین سطح در 15 سال گذشته رسید.
تقریبا یک پنجم کل مردمی که در آمریکا زندگی می‌کنند و از سال 1999 بر اثر حملات خشونت بار با سلاح گرم کشته شده‌اند، مرگ آنان در این دوره سه ساله [2015-2017] بوده‌ است.
اتخاذ قوانین سختگیرانه کاربرد سلاح گرم در دو ایالت آمریکا باعث شد مرگ و میر ناشی از حمله با سلاح گرم چندان افزایش نیابد، ولی عوامل دیگری مانند نژادپرستی و حملات نژادپرستانه، نرخ مرگ و میر را در این ایالات بالا نگه داشته است.
در بخش دیگری از این تحقیق آمده است: نرخ خودکشی با سلاح گرم در ایالات آمریکا حتی سریعتر از آمار کشته‌های ناشی از حمله مسلحانه بود. بر این اساس، از آغاز سال 2015 به مدت سه سال نرخ خودکشی با سلاح گرم تا 16 درصد افزایش یافت. این آمار نشان داد، سلاح گرم و دسترسی آسان آمریکایی‌ها به آن به طور فزاینده‌ای انتخاب اول آن‌ها برای خودکشی بوده است.
یک مطالعه در سال 2000 نشان داد که اسلحه‌ها در حال حاضر، مرگبارترین ابزار برای خودکشی هستند و تقریباً 83 درصد از افرادی که درصدد خودکشی بوده‌اند از سلاح گرم استفاده کرده‌اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/59185/رکورددار-مرگ‌ومیر-ناشی-از-خشونت-با-سلاح-گرم-چه-کشوری-می-باشد؟
بستن   چاپ