ایران پرسمان
واکنش ربیعی به تحولات اخیر سوریه چیست؟
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 1:03:19 PM
ایران پرسمان - واکنش ربیعی به تحولات اخیر سوریه
٠
٠
تسنیم / سخنگوی دولت گفت: از طرف ترکیه‌ای در موضوع سوریه خویشتن‌داری می‌خواهیم، از سوی دیگر ارتش سوریه باید بر مرزهایش اختیار داشته باشد و این حق آنها است.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ علی ربیعی سخنگوی دولت درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده برخی سرنگ‌های آلوده از کشور چین وارد شده و همین باعث آلوده شدن برخی از اهالی روستای لردگان به HIV شده است؟ اظهار داشت:‌ این شایعه‌ها ناامنی روانی ایجاد می‌کند. تمام اقلامی که وزارت بهداشت استفاده می‌کند از استانداردهای بالای جهانی برخوردار هستند. این اتفاق وجود نداشته است و ما اطمینان می‌دهیم که این موضوع دروغ است. از علوم آزمایشگاهی‌ها می‌خواهم این موضوع را بررسی کنند و گزارش بدهند.
وی افزود:‌اگر سرنگ آلوده‌ای هم بوده مربوط به معتادین بوده است.
سخنگوی دولت درباره رانت و بورس برخی آقازاده‌ها گفت: ما وظیفه پاسخنگوی به شایعات فضای مجازی نداریم. صندلی حق افراد است و گرفتن آن ضایع کردن حقوق افراد شایسته است و اگر کسی موردی سراغ دارد به ما گزارش دهد تا برخورد کنیم.
ربیعی درباره گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجی ایران و ترکیه درباره سوریه نیز اظهار داشت:‌ خویشتن‌داری بیشتر ترک‌ها را گفتیم. در مرز ترکیه و سوریه باید ارتش سوریه مستقر شود. ترکیه دوست ما است و منافع مشترک منطقه‌ای و دوجانبه زیادی داریم.
وی اضافه کرد: ادلب برای ما مهم است و آنجا پایگاه داعش شده و باید تعیین تکلیف شود. ما همچنین از خروج آمریکایی‌ها از سوریه استقبال می‌کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/59190/واکنش-ربیعی-به-تحولات-اخیر-سوریه-چیست؟
بستن   چاپ