ایران پرسمان
کشته شدن حداقل 30 تروریست در بورکینافاسو
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 15:19:22
ایران پرسمان - کشته شدن حداقل 30 تروریست در بورکینافاسو
٠
٠
ایرنا / تلویزیون "آر تی بی" بورکینافاسو روز چهارشنه گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور در یک حمله غافلگیرانه به مواضع تروریست ها موفق شدند حداقل 30 تن از آنان را از پای در آوردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی این کشور امروز با حمله به مخفیگاه یک گروه مضنون به اقدامات تروریستی در منطقه "گرگانچی" در شمال منطقه ساحلی بورکینافاسو موفق شدند تا تعداد زیادی از آنان را به هلاکت برسانند.
این گزارش ضمن اینکه عملیات نیروهای امنیتی بورکینافاسو علیه تروریست ها را موفقیت آمیز توصیف کرد و در عین حال از زخمی شدن چند نفر از این نیروها در عملیات مزبور خبر داد.
در حمله روز دوشنبه این دسته از تروریست ها به کارگران یک معدن در استان "سوم" این کشور، حداقل 23 غیرنظامی جان باخته بودند.
تروریست ها در شامگاه دوشنبه نیز در حمله دیگر به روستای "تیتائو" در استان شمالی "لوروم" 8 شهروند را کشتند.
آنان در 28 سپتامبر (ششم مهر) نیز با حمله به روستاهای "زیمتنگا" در مرکز و شهرداری "بورزانگا" در شمال این کشور، 20 شهروند دیگر را قربانی حملات تروریستی خود کرده بودند.
اواسط شهریور نیز وقوع دو حمله مرگبار در شمال بورکینافاسو دستکم 29 کشته برجای گذاشته بود.
بورکینافاسو پیشتر یک کشور آرام در غرب آفریقا به شمار می‌آمد اما در طول سال‌های اخیر به دلیل بروز شورش‌های داخلی و خشونت‌ تندروها و وقوع خشونت در کشور مالی و ورود برخی از آنان به بورکینافاسو در وضع ناآرامی قرار گرفته است.
از سال 2015 در حملات گروه‌های تروریستی در بورکینافاسو ظرف چهار سال اخیر بیش از 500 نفر کشته و بیش از 280 هزار نفر بی خانمان شدند.
در پی افزایش حملات تروریستی از اول ژانویه 2019 (11 دی 97) در مناطق ساحلی، شمالی و مرکزی بورکینافاسو وضع فوق العاده اعلام شد.
این وضع در 7 منطقه از مجموع 13 منطقه این کشور در حال اجراست.
24 شهریور ماه 15 کشور عضو اجلاس فوق العاده کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس - ECOWAS) متعهد شدند تا یک میلیارد دلار برای مبارزه با تروریسم در غرب آفریقا اختصاص دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/59246/کشته-شدن-حداقل-30-تروریست-در-بورکینافاسو
بستن   چاپ