ایران پرسمان
تظاهرات ده‌ها هزار نفری در کره‌جنوبی با درخواست عزل وزیر دادگستری
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 15:19:24
ایران پرسمان - تظاهرات ده‌ها هزار نفری در کره‌جنوبی با درخواست عزل وزیر دادگستری
٥٦
٠
ایسنا / هزاران تن از معترضان در کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) در پایتخت این کشور دست به راهپیمایی زده و در دومین هفته متوالی اعتراضات،‌ خواستار برکناری وزیر دادگستری کشورشان شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتراضات در حالی برگزار شده که خانواده وزیر دادگستری کره‌جنوبی که توسط مون جائه‌ این، رئیس‌جمهوری این کشور منصوب شده است،‌ در مرکز تحقیقات مربوط به اتهام جرایم اقتصادی قرار دارد.
اعتراضات در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در سئول در پی اعتراضات اخیری است که در آن جمع کثیری از حامیان دولت خیابان‌های مقابل دفاتر دادستان دولتی را در حمایت از "چو کوک"، وزیر دادگستری اشغال کردند؛ فردی که انتصاب ماه گذشته‌اش باعث تعمیق اختلافات سیاسی کشور شده است.
راهپیمایی اعتراضی امروز در بحبوحه تحقیقات گسترده از همسر و سایر خویشاوندان وزیر دادگستری به اتهام ارتکاب جرایم اقتصادی و رشوه‌های تحصیلی برای تایید ورود دختر وی در یکی از دانشگاه‌های عالی در سئول و یک مدرسه پزشکی در بوسان برگزار شد.
معترضان با در دست داشتن پرچم‌ها و بنرهایی که رویشان "چو کوک مجرم را دستگیر کنید" نوشته شده بود، در خیابان‌های سئول حضور داشتند. پلیس تعداد جمعیت معترضان را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد تعداد آن‌ها ده‌ها هزار تن بوده باشد. حامیان وزیر دادگستری کره‌جنوبی نیز قرار است شنبه راهپیمایی برگزار کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/59249/تظاهرات-ده‌ها-هزار-نفری-در-کره‌جنوبی-با-درخواست-عزل-وزیر-دادگستری
بستن   چاپ