ایران پرسمان
چاووش‌اوغلو: قبل از اقدام نظامی به طرف‌های مرتبط و دمشق اطلاع می‌دهیم
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 15:19:24
ایران پرسمان - چاووش‌اوغلو: قبل از اقدام نظامی به طرف‌های مرتبط و دمشق اطلاع می‌دهیم
٦٠٨
٠
فارس / وزیر خارجه ترکیه ضمن مطابق دانستن عملیات نظامی خود در شمال سوریه با قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی گفت، پیش از شروع حمله به طرف‌های مرتبط از جمله دمشق اطلاع‌رسانی می‌کنند.
«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) ادعا کرد عملیات نظامی قریب‌الوقوع این کشور در شمال سوریه، مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین‌المللی بوده و اجرای آن حق آنکارا است.
چاووش‌اوغلو طی نشست خبری برای ارائه توضیحاتی درباره عملیات نظامی در مناطق شرقی رودخانه فرات، گفت: «زمانی که متوجه شدیم ماجرای منطقه امن در سوریه یک تاکتیک دیگر از سوی دولت ایالات محتده برای تاخیر انداختن [در پاکسازی شبه‌نظامیان کُرد از مرزهای جنوبی] است، تصمیم گرفتیم که خودمان اقدام کنیم».
به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با ادعای اینکه ترکیه پیش از شروع حمله،‌ به تمام طرف‌های دخیل در سوریه از جمله دولت این کشور اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهد، توضیح داد: «تنها هدف ما تروریست‌ها هستند و ما با این کار به تمامیت ارضی سوریه کمک می‌کنیم».
وزیر خارجه ترکیه خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز تاکید کرد: «اگر نتایج قابل لمسی [از طرح منطقه امن] دریافت نکنیم و شما هم به حمایت [از شبه‌نظامیان کُرد سوری] ادامه بدهید، آنگاه عملیات را آغاز می‌کنیم».

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/59250/چاووش‌اوغلو--قبل-از-اقدام-نظامی-به-طرف‌های-مرتبط-و-دمشق-اطلاع-می‌دهیم
بستن   چاپ