ایران پرسمان
مذاکرات اتحادیه اروپا و انگلیس درباره برگزیت متوقف شد
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 17:01:31
ایران پرسمان - مذاکرات اتحادیه اروپا و انگلیس درباره برگزیت متوقف شد
١٧٢
٠
میزان / منابع نزدیک به مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در موضوع برگزیت می‌گویند مذاکرات بین دو طرف متوقف شده است.
منابع آگاه در انگلیس و اتحادیه اروپا در حالی از توقف مذاکرات میان دو طرف در موضوع برگزیت خبر می‌دهند که پارلمان انگلیس به نخست وزیر این کشور تا 19 اکتبر (27 مهر) برای دستیابی به توافق فرصت داده است.
با این شرایط درخواست تعویق سه ماهه خروج از اتحادیه اروپا در چشم انداز سیاسی انگلیس آشکار شده است.
منابع آگاه نزدیک به انگلیس و اتحادیه اروپا ضمن تایید توقف مذاکرات لندن و بروکسل می‎گویند که مذاکره برنامه ریزی شده دیگری وجود ندارد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که «بوریس جانسون» تنها 10 روز دیگر با ضرب الاجل پارلمان به منظور دستیابی به توافق و 22 روز دیگر با ضرب الاجل خروج از اتحادیه اروپا فاصله دارد.
پارلمان انگلیس پیشتر با تصویب قانون ممنوعیت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، جانسون را ملزم به درخواست تعویق سه ماهه تاریخ خروج در صورت ناکامی در دستیابی به توافق تا 19 اکتبر کرد.
طرفین تلاش داشتند تا 17 اکتبر (25 مهر) روز برگزاری اجلاس اتحادیه اروپا به توافق برسند. اما مذاکرات در پی اختلاف نظر شدید میان بوریس جانسون و «آنجلا مرکل»، صدراعظم آلمان به بن بست رسید.
«میشل بارنیه»، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، و «ژان کلود یانکر»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، عصر روز چهارشنبه برای ارائه گزارش در مورد وضعیت مذاکرات در پارلمان اروپا حضور خواهند یافت.
براساس آخرین نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیر و ناکامی در دستیابی به توافق برگزیت، 2 میلیون نفر در انگلیس به جمع افراد خواهان ماندن در اتحادیه اروپا اضافه شدند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/59287/مذاکرات-اتحادیه-اروپا-و-انگلیس-درباره-برگزیت-متوقف-شد
بستن   چاپ