ایران پرسمان
با دانشگاه آکسفورد بیشتر آشنا شوید
يکشنبه 21 مهر 1398 - 23:49:04
ایران پرسمان - با دانشگاه آکسفورد بیشتر آشنا شوید
٩٣
٠
ایسنا / کمتر از یک ماه است که سال تحصیلی جدید در دانشگاه آکسفورد آغاز شده و یک راهنمای تحصیلی برای دانشجویان ارائه شده است.
دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا است که ریشه آن به قرن 11 باز می‌گردد.
در طول قرن‌های گذشته، این دانشگاه برخی از بزرگترین نویسندگان، اندیشمندان، سیاستمداران و دانشمندان جهان را تربیت کرده است.
از میان این بزرگان تاریخ می‌توان به "استیون هاوکینگ"،" مارگارت هیلدا تاچر "(نخستین نخست‌وزیر زن تاریخ بریتانیا ) و "بیل کلینتون" اشاره کرد.
وب‌سایت "Complete University Guide" که دانشگاه‌های انگلیس را در 70 موضوع رتبه‌بندی می‌کند، اخیرا دانشگاه‌های این کشور را رتبه‌بندی کرده است که دانشگاه آکسفورد موفق شده پس از دانشگاه کمبریج جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد.
گفتنی است تاکنون 28 نخست‌وزیر انگلیس از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
دوره‌ها و آموزش
یکی از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در دانشگاه آکسفورد دوره "PPE" است که شامل رشته‌های فلسفه، سیاست و اقتصاد می‌شود.
برنامه‌ای که تنها در تعداد انگشت شماری از دانشگاه‌های انگلیس تدریس می‌شود.
در سال‌های اخیر ترکیب‌ رشته‌هایی مانند اقتصاد و مدیرت، بسیار محبوب شده اما دانشگاه آکسفورد طیف کاملی از دوره‌های قدیمی دانشگاهی را ارائه می‌دهد.
از دروس کلاسیک گرفته تا فیزیک و فلسفه.
هزینه تحصیل
هزینه تحصیل برای ورودی‌های امسال مقطع کارشناسی به دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس 9 هزار و 250 پوند است.
البته میزان این هزینه برای دانشجویان خارجی به 34 هزار و 678 پوند می‌رسد.
زندگی دانشجویی
38 کالج موجود در دانشگاه آکسفورد باعث می‌شود که زندگی در شب هم در دانشگاه ادامه داشته باشد. مراکز تفریحی از جمله وجود کافه از امکانات این کالج‌ها است.

امکانات
دانشکده‌های آکسفورد بخش عمده‌ای از مرکز شهر آکسفورد و همچنین اطراف شهر را در بر گرفته‌اند.
محل اقامت
دانشجویان دانشگاه آکسفورد حداقل برای سال اول تحصیل خود هم که شده، در دانشکده‌های خود زندگی می‌کنند که چیزی حدود 4 هزار و 844 تا 5 هزار و 569 پوند در سال برایشان هزینه برمی‌دارد.
بسیاری از دانشکده‌ها هم از دانشجویان می‌خواهند که در طول تعطیلات کریسمس، عید پاک و یا تابستان، اتاق‌های خود را خالی کنند.
اگر دانشجویان بخواهند محل زندگی خود را از بازار خصوصی آکسفورد انتخاب کنند، باید حدود 970 تا هزار و 433 پوند در هر ماه هزینه کنند.
البته دانشگاه برای این افراد قانونی وضع کرده که محل زندگی دانشجویان نباید بیش از شش مایل از محوطه دانشگاه فاصله داشته باشد.
تحصیلات
علاوه بر کتابخانه‌های تاریخی دانشگاه و سایت‌های تدریس، یک ساختمان علوم زمین شناسی در سال2011 میلادی در دانشگاه آکسفورد تاسیس شد.
همچنین در سال 2013 میلادی ساختمان "اندرو وایلز" برای رشته ریاضی در این دانشگاه افتتاح گردید.

ورزش
ورزش دانشگاه آکسفورد در دو رشته راگبی و قایق‌رانی معروف است. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند طیف وسیعی از رشته‌های ورزشی را در سطح دانشگاهی در این دانشگاه انجام دهند.
البته باید گفت بیشتر دانشکده‌ها تیم‌ها و امکانات ورزشی خاص خود را دارند. از سالن‌های بدن سازی گرفته تا زمین اسکواش.
حمل و نقل دانشجویان
دوچرخه‌سواری شکل اصلی و غالب حمل‌ونقل برای دانشجویان دانشگاه آکسفورد است.


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/60529/با-دانشگاه-آکسفورد-بیشتر-آشنا-شوید
بستن   چاپ