ایران پرسمان
هشدار رئیس سابق سیا به عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه
دوشنبه 22 مهر 1398 - 22:13:03
ایران پرسمان - هشدار رئیس سابق سیا به عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه
١٥٩
٠
باشگاه خبرنگاران / رئیس سابق سیا هشدار داد عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه می‌توانند لطمه‌هایی قابل توجهی را متوجه شرکای واشنگتن کند.
به گزارش پایگاه خبری نشنال، دیوید پترائوس، ژنرال چهارستاره آمریکایی و رئیس پیشین سازمان سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) نسبت به سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در قبال سوریه که احتمال احیای گروه تروریستی داعش را در پی دارد، هشدار داد.
پترائوس در نشست موسسه بیروت در ابوظبی گفت عمیقا از آنچه در نتیجه خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از شمال سوریه پیش می‌آید، نگران است.
این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا نسبت به بهره برداری دشمنان واشنگتن از این اقدام ترامپ ابراز نگرانی کرد و گفت: خروج نیرو‌های نظامی ما از سوریه به موضع کشورمان لطمه خواهد زد و همچنین لطماتی را متوجه دوستان و شرکای واشنگتن خواهد کرد. عمیقا نگران هستم که خروج نیرو‌های آمریکا از شمال سوریه به تجدید حیات حملات داعش در سوریه و فراتر از و بهره برداری ایران و روسیه از این خروج و برداشت مبنی بر اینکه آمریکا شریکی غیرقابل اعتماد است، بینجامد.
رئیس سابق سیا در ادامه افزود: معتقدم که این عقب نشینی می‌توان تلفات قابل توجهی برای شرکای آمریکا در پی داشته باشد که به ما در شکست داعش کمک کردند.
رئیس جمهور آمریکا اخیرا بار‌ها اعلام کرده کشورش را از «جنگ‌های مسخره بی پایان» بیرون خواهد کشید.
ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.
این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/60836/هشدار-رئیس-سابق-سیا-به-عقب‌نشینی-نیرو‌های-نظامی-آمریکا-از-سوریه
بستن   چاپ