ایران پرسمان
رصد و تحلیل فضای مجازی در سامانه دیتاک
سه شنبه 23 مهر 1398 - 08:01:46
ایران پرسمان - رصد و تحلیل فضای مجازی در سامانه دیتاک 2
٠
٠
رپرتاژ آگهی / رصد و تحلیل فضای مجازی از کاربردی‌ترین دستاوردهای هوش مصنوعی است که می‌تواند دید عمیقی در مورد پدیده‌های گوناگون به افراد مختلف بدهد. برندهای تجاری، شخصیت‌های مطرح، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران می‌توانند با استفاده از رصد و تحلیل فضای مجازی با تحلیلی درست از فضای جامعه به نیازهای آن آگاه شده و با اشراف به وضعیت لحظه‌ای جامعه اقدام به پیشبرد فعالیت خود کنند.
شرکت دیتاک که سال 96 فعالیت خود را در زمینه ارائه و اجرای راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات آغاز کرده، با بهره‌گیری از دانش و تجارب فعالان حوزه‌ی هوش مصنوعی اقدام به ارایه محصولات متنوعی در زمینه رصد و تحلیل فضای مجازی می‌نماید. طراحی سامانه‌های اختصاصی تحلیل داده کسب‌وکار از دیگر خدمات این مجموعه دانش‌بنیان است.
سامانه دیتاک: مانیتورینگ و آنالیز شبکه اجتماعی
وظیفه‌ی اصلی سامانه‌ دیتاک رصد و تحلیل فضای مجازی است. نسخه‌ی فول سرویس این سامانه دسترسی به تمام محتوای عمومی بسترهای اینستاگرام، تلگرام، توییتر و خبر را فراهم می‌کند.
از ویژگی‌های سامانه دیتاک ارائه‌ی گزارشات آماری پیشرفته آنی نظیر ابر هشتگ، ابر کلمات است.

سامانه روابط عمومی:
سامانه روابط عمومی دیتاک برای واحد روابط عمومی (PR) سازمان‌ها تعریف شده است. دسترسی به محتوای تولیدشده درباره سازمان یا برند و همچنین سرویس بولتن ساز برای تهیه‌ی بولتن روزانه به ساده‌ترین شکل ممکن تجربه جذابی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی ایجاد کرده است.
کاربران با استفاده از رصد و تحلیل فضای مجازی در سامانه روابط عمومی می‌توانند منبع موج‌های ایجادشده در شبکه‌های اجتماعی را به سادگی بیابند، از نقطه‌نظرات مردم در مورد سازمان آگاه شوند و به ترمیم نقاط ضعف آن بپردازند. این سامانه همچنین قابلیت اعلام هشدار در زمان ایجاد موج خبری را داراست.
سکو هوشمند پردازش داده:
«سکو» مجموعه ابزارهای بازیابی اطلاعات، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی برای استخراج دانش از دیتا است.
امکانات سکو در چهار طبقه قرار می‌گیرند:
1. مجموعه سرویس‌های پردازشی
در این مجموعه سرویس‌ها کاربر می‌تواند از سرویس‌های پردازش صوت، متن و بینایی ماشینی استفاده کند.
2. مجموعه سرویس‌های محتوایی
شناسایی اخبار مشابه، پیشنهاد هشتگ و تنظیم آلارم موضوعی از امکانات این سرویس‌ها هستند.
3. مجموعه دیتاست‌ها
این مجموعه از دیتاست‌های متن، صوت، تصویر و دیتاست شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده‌ است و می‌تواند جهت انجام پروژه‌های تحلیل و یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار گیرد.
4. کتابخانه‌ سکو
پلتفرم "سکو" یک زیرساخت منعطف است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف افراد باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/60878/رصد-و-تحلیل-فضای-مجازی-در-سامانه-دیتاک
بستن   چاپ