ایران پرسمان
نیروهای آمریکایی در سوریه دستور خروج از این کشور را دریافت کردند
سه شنبه 23 مهر 1398 - 16:23:36
ایران پرسمان - نیروهای آمریکایی در سوریه دستور خروج از این کشور را دریافت کردند
k ١.٧
٠
ایرنا / نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه به دنبال گذشت چند روز از عملیات نظامی ترکیه دستور خروج از شمال سوریه را دریافت کردند. این در حالی است که فرانسه پس از اتخاذ چنین تصمیمی از سوی آمریکا در حال بررسی همین گزینه است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی ضمن اعلام این مطلب افزود: تمامی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه که شمارشان تقریبا هزار نیرو است، فرمان خروج از شمال سوریه را دریافت کرده اند.
مقام مزبور که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: ما در حال اجرای این فرمان بسر می بریم . البته نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه نظامی التنف در جنوب سوریه از این دستور مستثنی هستند که تعدادشان تقریبا 150 نظامی آمریکایی است.
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا یکشنبه اعلام کرد که رئیس جمهور دونالد ترامپ دستور خروج تقریبا هزار سرباز از شمال سوریه را صادر کرده است.
البته اسپر توضیح نداد که نیروهای مزبور آیا سوریه را ترک خواهند کرد و یا اینکه فقط از مناطق درگیری میان نیروهای ترکیه و یگان های کرد که آنکارا از آنها به عنوان تروریست یاد می کند عقب نشینی خواهند کرد .
ترامپ دیروز (دوشنبه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که کشورش درگیر یک جنگ جدید نخواهد شد.
ترامپ از عدم درگیر شدن آمریکا در «جنگ شدید جاری در طول مرزهای ترکیه» به عنوان «یک تصمیم بسیار هوشمندانه» یاد کرد.
وی افزود: کردها و ترک ها سالیان سال است که با هم در نبرد بسر می برند . بگذار این کار را بکنند ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61002/نیروهای-آمریکایی-در-سوریه-دستور-خروج-از-این-کشور-را-دریافت-کردند
بستن   چاپ