ایران پرسمان
اردوغان بر ادامه عملیات در سوریه تاکید کرد
سه شنبه 23 مهر 1398 - 16:23:40
ایران پرسمان - اردوغان بر ادامه عملیات در سوریه تاکید کرد
٢١
٠
باشگاه خبرنگاران / رییس جمهور ترکیه مدعی شد مبارزه تا برقراری امنیت کامل در شمال سوریه ادامه خواهد یافت.
رجب طیب اردوغان در هفتمین اجلاس سران کشور‌های ترک زبان در باکو با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: فعالیت‌های تروریستی بر اهمیت همکاری‌های ما در حوزه امنیتی می‌افزاید.
او با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی همچون PKK و YPG، داعش، "فتو" و همچنین رویداد‌های هشت سال اخیر در سوریه افزود: عملیات چشمه صلح ترکیه دو هدف عمده را دنبال می‌کند.
اردوغان رفع کامل تهدیدات تروریستی PKK و YPG در شمال سوریه را یکی از این اهداف برشمرد و گفت: عملیاتی را که در نهم اکتبر آغاز کرده ایم گام مهمی است.
او ایجاد شرایط لازم برای بازگشت سه میلیون و ششصد هزار عرب سوری که هشت سال میهمان ترکیه هستند به میهن شان را هدف دیگر عملیات چشمه صلح عنوان کرد و افزود: علاوه بر این در حال حاضر 350 هزار کرد سوری در ترکیه اسکان دارند.
رئیس جمهور ترکیه با اعلام اینکه امروز هفتمین روز عملیات "چشمه صلح" است، گفت: عملیات با موفقیت ادامه دارد و تاکنون یک هزار کیلو متر مربع از اراضی سوریه از وجود گروه‌های تروریستی تجزیه طلب پاکسازی شده است و در مدت کوتاه در منطقه تا مرز‌های خودمان با کشور عراق امنیت را برقرار خواهیم کرد.
اردوغان گفت: در مرحله اول شرایط برای بازگشت یک میلیون و در مرحله بعدی شرایط برای بازگشت دو میلیون آواره سوری به میهن خود فراهم خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61008/اردوغان-بر-ادامه-عملیات-در-سوریه-تاکید-کرد
بستن   چاپ