ایران پرسمان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست گرامیداشت هفته استاندارد درخواست کرد:
ایجاد تشکل های مردم نهاد و کمپین های فرهنگ سازی درحوزه استاندارد
سه شنبه 23 مهر 1398 - 17:25:34
ایران پرسمان - دکترمظفری گفت: اقدامات خوبی که در دنیا در زمینه استاندارد انجام شده است؛ درجزیره کیش قابلیت اجرا، الگو سازی و تعمیم آن به کشور را دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد که باحضور دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل­سازمان منطقه آزاد­کیش، دکتر ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و دکتر مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی این سازمان، دکتر خاکی­فیروز رئیس­مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران، عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان، مسئولین پرسنل اداره استاندارد و جمعی از اصحاب رسانه،23 مهر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار و در خصوص مسائل پیرامون استاندارد سازی حوزه های مختلف کیش گفتگو شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با ابراز خرسندی از اقداماتی که در حوزه استاندار تاکنون در کیش انجام شده گفت: مراحل­ اولیه تفاهم نامه ای که با سازمان استاندارد سال گذشته امضا شد، بخشی از باورها و اعتقادات ما است و امیدوارم بتوانیم این نکات خوب را عملیاتی کنیم؛ چرا که اعتقاد داریم رفتار های ما هم باید استاندارد سازی شود.
وی با بیان اینکه فعالیت های انجام شده درحوزه استاندارد، عامل ارتقاء کیفیت زندگی درجزیره کیش است؛ گفت: استاندارد باید در تمامی حوزه ها و خدمات جزیره کیش تدوین شود تا شاهد رویداد ها و تجربه های خوب باشیم.
دکترمظفری با تاکید بر اینکه ارتقاء استاندارد در تمامی بخش ها و همه زمینه ها شعار ما در جزیره کیش است گفت: مسائلی که مورد نیاز جامعه است از اخلاق و رفتار ها، تا کالا و خدمات و همچنین کارهای بزرگ عمرانی از فضای سبز تا نورپردازی و ساخت و سازها و نیز پیاده رو ها، با توجه به وضعیت اقلیمی کیش باید استاندارد سازی شود.
وی در ادامه گفت: فرهنگ سازی در جزیره کیش ضرورتی است که این امر را از مهدکودک ها تا دانشگاه ها آغاز کردیم و قصد داریم با توجه به حضور و فعالیت شعب و پردیس های معتبر دانشگاهی در کیش، با همکاری یکدیگر آن را به صورت مستمر انجام داده و پیگیری کنیم.
دکترمظفری در پایان افزود: خواسته من از تمامی بخش های زیر مجموعه سازمان و شرکت های تابعه این است که در زمینه فرهنگ سازی تلاش بیشتری کنندکه با توجه به توقعات کشور از کیش، این موضوع ضرورتی جدی برای ما محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در مباحث علمی نیز برای استاندارد سازی کارهای بزرگی در دست اقدام و اجرا داریم که نمونه آن آغاز به کار مرکز نو آوری کیش است که نمایندگان همه دانشگاه های طراز اول کشور در آن حضور دارند و شورای راهبری آن متشکل از روسای دانشگاه های بزرگ کشور، معاون وزارت علوم و رئیس جهاد دانشگاهی می باشد.
دکتر مظفری با بیان اینکه فضای مرکز نوآوری رقابت مثبتی را ایجاد کرده است؛ افزود: به منظور استاندارد سازی و اجرای کارهای بزرگ، علاوه بر این مرکز، بخش های دیگری را در زمینه استاندارد باید ایجاد کنیم تا الگویی برای اجرا در کشور باشیم و سازمان استاندارد ملی می­تواند از این فرصت بهره برده و اگر استارتاپ هایی در این حوزه برای اجرا در مرکز نوآوری دارد به کار بگیرد و سازمان منطقه آزاد کیش هم این امکان را برای آنها فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از سرمایه های اصلی ما در جزیره کیش واحدهای تولیدی هستند گفت: به صورت جدی کمک می کنیم تا واحد های تولیدی ما در سطح کشور طراز اول باشند چرا که وجود این واحد ها، مرکز نوآوری و حضور شرکت های دانش بنیان در این جزیره، موجب ارتقاء منطقه آزاد کیش می شود.
دکترمظفری اظهارداشت:خوشبختانه نسلی در صدرکارها قرارگرفته اند که درحوزه علم و فن آوری و تولید پیشتاز هستند و به زودی مرزهای دانش را گسترش می دهند و اتفاقات بزرگ را درکیش رقم خواهند زد از اینرو تولید کننده ها برای موفقیت بیشتر باید ارتباطات خود را با این گروه حفظ کنند.
وی استانداردسازی در حوزه های مرتبط با جذب گردشگر و تکریم ارباب رجوع را امری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این دو حوزه نیاز به بسترسازی و انجام کارهای بیشتر و بزرگتر داریم.
گفتنی است ایجاد و راه اندازی تشکل های مردم نهاد و کمپین های فرهنگ سازی درحوزه استاندارد و حفاظت از محیط زیست، خواسته دکتر­مظفری از بخش­های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم بودکه دستور پیگیری آن به مسئولان ذیربط ابلاغ شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61065/ایجاد-تشکل-های-مردم-نهاد-و-کمپین-های-فرهنگ-سازی-درحوزه-استاندارد
بستن   چاپ