ایران پرسمان
حفتر گنده آمد
سه شنبه 23 مهر 1398 - 20:18:08
ایران پرسمان - حفتر گنده آمد
k ٢.٤
٠
فارس / فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» که از بیش از شش ماه قبل حملات علیه طرابلس پایتخت این کشور را آغاز کرده است، می‌گوید که قادر است طی دو روز کار جنگ را یکسره کند.
حفتر در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، بر توانایی نیروهای شرق لیبی برای یکسره کردن جنگ از طریق یورش به شهر با استفاده از سلاح‌های سنگین، تأکید کرد.
وی افزود که در صورت اجرای این حمله، خرابی زیادی به بار آمده و غیرنظامیان زیادی کشته می‌شوند حال آنکه سلامت شهروندان و زیرساخت‌های شهر برای ما مهم‌تر است زیرا هدف ما آزادسازی طرابلس است نه تخریب آن.
وی ادعا کرد که «هدف ما رهایی ساکنان طرابلس از شر شبه‌نظامیان است نه ورود به این شهر.»
از سوی دیگر هیأت سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای حمله هوایی نیروهای حفتر به مناطق مسکونی در منطقه الفرناج در طرابلس و کشته شدن شماری از غیرنظامیان از جمله کودکان را محکوم کرد.
در بیانیه هیأت سازمان ملل در لیبی آمده است که بار دیگر کودکان بی‌گناه قربانی شدند و در حمله وحشیانه امروز سه دختر بچه بی‌گناه از یک خانواده زیر آوار خانه‌شان در منطقه الفرناج طرابلس، دفن شدند و گذشته از آن یک دختر این خانواده و مادرشان نیز زخمی شد.(جزئیات بیشتر)
نیروهای حفتر از بیش از 6 ماه قبل حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» مواجه شده و هنوز موفق نشده‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.
از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی در اواخر سال 2011، این کشور از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61120/حفتر-گنده-آمد
بستن   چاپ