ایران پرسمان
واعظی: رفع مشکلات کشور در گرو پیوند دانشگاه و صنعت است
پنجشنبه 25 مهر 1398 - 14:08:41
ایران پرسمان - واعظی: رفع مشکلات کشور در گرو پیوند دانشگاه و صنعت است
٠
٠
ایرنا / رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: رفع مشکلات کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی و توسعه‌ای در گرو پیوند اجتماع و صنعت با دانشگاه است.
محمود واعظی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح چند طرح آموزشی و عمرانی دانشگاه گرمسار در غرب استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: راهبرد رفع مشکلات کشور توجه به دانش بنیان‌ها و بومی‌سازی علم است و برای اجرای این برنامه‌ها اقدام‌های خوبی در سال‌های گذشته انجام شده است.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری نسبت به آموزش رویکردهای مهارتی در کنار توجه به مسایل علمی و پژوهشی در دانشگاه ها دغدغه دارد و دانشگاه‌های کشور برای تحقق این امر در تلاش هستند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: توسعه اقتصادی در کشور با تکیه بر مسایل علمی و پژوهشی شدت می‌گیرد و باید به رویکردهای علمی به معنی واقعی توجه شود.
واعظی اضافه کرد: در بحث آب، ریل و توسعه دانشگاه‌ها در نشست امروز تدابیری اندیشیده شد و با برنامه ریزی اصولی برای رفع مشکلات در استان سمنان اقدام می شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: گرمسار ظرفیت جذب جمعیت سرریز پایتخت را دارد و امکانات و زیرساخت ها برای اجرای این راهبرد وجود دارد.
در سفر رییس دفتر رئیس جمهوری به شهرستان گرمسار سه طرح آموزشی و علمی دانشگاه گرمسار به بهره برداری رسید.
شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان واقع شده است و بر اساس سرشماری سال 95 این شهرستان 77 هزار و 421 نفر در 25 هزار و 585 خانوار دارد که شامل 39 هزار و 172 نفر مرد و 38 هزار و 249 نفر زن و 62 هزار و 190 جمعیت شهری و 15 هزار و 231 جمعیت روستایی است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61668/واعظی--رفع-مشکلات-کشور-در-گرو-پیوند-دانشگاه-و-صنعت-است
بستن   چاپ