ایران پرسمان
خباز: ناطق‌نوری لوطی‌منشی را به اوج رساند
پنجشنبه 25 مهر 1398 - 16:29:55
ایران پرسمان - خباز: ناطق‌نوری لوطی‌منشی را به اوج رساند
٣٣
٠
نامه نیوز / یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر 80 نماینده اصلاح طلب قوی و به همین تعداد نماینده اصولگرای قوی در مجلس آینده باشند آثارش زودتر و بهتر به کشور و ملت خواهد رسید.
اصلاح طلبان موقعیت خوبی برای انتخابات مجلس ندارند اما عقلای این جریان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا منفعلانه وارد صحنه رقابت نشوند.
محمدرضا خباز در گفتگو با نامه نیوز درباره بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاسی کشور گفت: آقای ناطق نوری شخصیتی با تجربه، توانا و وفادار به انقلاب است که نسبت مادری به انقلاب دارد. ایشان در مجلس، ریاست جمهوری یا هر جایی که مستقیم در رفع مشکلات کشور اثرگذار باشد، نقش ایفا کند کار پسندیده ای است.
وی افزود: یکی از ویژگی های برجسته آقای ناطق لوطی منشی او است. در مجلس پنجم، از جمله نمایندگانی بود که می گفتم بهتر است آقای ناطق نوری در پارلمان بماند. آقای ناطق به محضی که انتخابات ریاست جمهوری سال 76 تمام شد از همه بیشتر برای رأی اعتماد به کابینه، تصویب لوایح و موفقیت دولت تلاش کرد. یعنی ایشان مردانگی را به اوج رساند.
فراکسیون امید نبود مجلس دهم، دولت را بیش از این به زحمت می‌انداخت
فعال سیاسی اصلاح طلب درباره عملکرد ناموفق عارف و فراکسیون امید در مجلس و پیامدهای سرلیستی دوباره عارف در جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس اظهار کرد: فراکسیون امید قطعا می توانست بهتر از این عمل کند، اگر این فراکسیون از انسجام بیشتری برخوردار می بود، می توانست قدم های موثرتری بردارد.
وی افزود: عده ای با لیست امید به مجلس آمدند اما بعد به تعهدشان پشت پا زدند تا بتوانند در مصادر امور اداره مجلس قرار بگیرند. با این وجود فراکسیون امید در جاهایی که جدی وارد شد، نقش آفرین بود، در جاهایی هم که می توانست بهتر کار کند شاید نیاز به انسجام بیشتری داشت.
منتقدان فراکسیون امید، فقط کم کاری‌ها را به رخ می کشند
نماینده ادوار مجلس یادآور شد: البته نباید موضوع را تک بُعدی دید، منتقدان فراکسیون امید، فقط کم کاری‌ها را به رخ می کشند و اقدامات فراکسیون امید را مطرح نمی کنند. اگر فراکسیون امید نبود حتما مجلس دهم، دولت را بیش از این به زحمت می‌انداخت.
اقبال مردمی به اصلاح طلبان 2 برابر رقیب است
وی با بیان اینکه معتقدم برای سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده کسی بهتر از آقای عارف وجود ندارد، درباره شانس اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گفت: اخیرا نظرسنجی بین 76 هزار نفر در سراسر کشور انجام شد که با وجود همه گله ها و انتقادها، براساس نتایج این نظرسنجی مشخص شد اقبال مردمی به اصلاح طلبان 2 برابر رقیب است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: در کل ادوار مجلس فقط در دوره سوم و ششم اصلاح طلبان در اکثریت بودند، با این وجود معتقدم بهترین مجلس، دوره پنجم به ریاست آقای ناطق نوری بود. اصلاح طلبان فراکسیونی با هفتاد عضو داشتند، هفتاد نفری که ملامت ها و هزینه ها را به جان می خریدند اما می ایستادند و از حقیقت دفاع می کردند. تصمیمات خوبی در مجلس پنجم گرفته شد؛ اگر اصلاح طلبان فارغ از عدد فراکسیون شان به کیفیت بیاندیشند و مشابه مجلس پنجم بتوانند کارسازی کنند، موفق می شوند کما اینکه دیدیم از مجلس پنجم دولت اصلاحات بیرون آمد.
اصلاح طلبان از مجلس پنجم الگو بگیرند
وی افزود: امروز نیز اصلاح طلبان باید از مجلس پنجم الگو بگیرند، حتما نیاز نیست 30 نفر را در تهران معرفی کنند، 15 نامزد قوی اصلاح طلب هم در لیست بگذارند کافی است. آنچه نباید اتفاق بیفتد این است که افراد ضعیفی در لیست قرار بگیرند که حضور آنها در مجلس برای جامعه فایده ای نداشته باشد.
برخی اعضای فراکسیون امید مغازه دونبش به دوطرف داشتند
خباز تأکید کرد: اگر اثرگذاری و توانمندی نمایندگان اصلاح طلب در مجلس آینده مشابه مجلس پنجم باشد قدم های موثری برای رفع مشکلات کشور برداشته می شود. در دوره دهم 100-120 نفر به اسم لیست امید وارد مجلس شدند اما عده ای شان مغازه دونبش به دو طرف داشتند، معتقدم نمایندگان اصلاح طلب در مجلس آینده به جای داشتن مغازه دونبش اگر از مواضع مردم دفاع کنند خواهند توانست جایگاه مجلس را ارتقا دهند.
وی افزود: اخیرا در قالب یک نظرسنجی جایگاه مجموعه های مورد علاقه مردم بررسی شد که مجلس در پایین جدول قرار گرفت. بالاترین کسانی که هنوز مورد اعتماد مردم هستند معلمان و اساتید دانشگاه بودند. اگر 80 نماینده اصلاح طلب قوی و به همین تعداد نماینده اصولگرای قوی در مجلس آینده باشند آثارش زودتر و بهتر به کشور و ملت خواهد رسید.
این فعال اصلاح طلب درباره بستن لیست به صورت ترکیبی یا اختصاصی در جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس گفت: اگر اصلاح طلبان فقط 20نامزد در تهران داشتند معتقدم اشکال ندارد برای حل مشکلات کشور نام 10 اصولگرای قوی، توانمند و متعهد به منافع ملی مثل آقایان مصباحی مقدم، علی مطهری و احمد توکلی را هم در لیست قرار دهند. چنین لیستی بهتر از آن فهرستی است که 30 نامزد معرفی کنند اما فقط تعدادی از آنها موثر و قوی باشند و بقیه فقط نام اصلاح طلبی را یدک بکشند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61706/خباز--ناطق‌نوری-لوطی‌منشی-را-به-اوج-رساند
بستن   چاپ