ایران پرسمان
قدردانی واعظی از سپاه به خاطر بازداشت «زم»
پنجشنبه 25 مهر 1398 - 16:29:57
ایران پرسمان - قدردانی واعظی از سپاه به خاطر بازداشت «زم»
k ١.٣
٠
فارس /سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دستگیری سرشبکه آمدنیوز، اقتدار امنیتی ایران را در روزهای اخیر به‌خوبی به نمایش گذاشت و صدای سرویس‌های امنیتی صهیونیستی را درآورد.
محمود واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان اظهار کرد: ابلاغ رهبری به سران سه قوه که در همه نهادها مورد استقبال قرار گرفت، اقتصاد مقاومتی بود؛ به‌گونه‌ای روی اقتصاد مقاومتی و بندهای آن کار شده بود که باعث خوداتکایی می‌شد و گویا در همان روزها، این شرایط پیش‌بینی شده بود.
وی تصریح کرد: سال گذشته با یکی از تحریم‌های سخت مواجه شدیم که در طول 30 سال سابقه کاری خود چنین تحریم سختی را هیچ جای جهان سراغ ندارم؛ از تمام ابزارها در سراسر دنیا استفاده شد تا فروش نفت ایران به صفر برسد و تمام ابزار اقتصادی توسعه کشور مسدود و ایران ظرف دو تا سه ماه تسلیم شود.
جنگ تبلیغاتی و روانی گسترده علیه ایران
سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دشمنان در کنار تحریم اقتصادی، جنگ تبلیغاتی و روانی گسترده را آغاز کردند؛ جنگ اقتصادی، جنگ تبلیغاتی و جنگ روانی سه ضلع مثلث برای ضربه زدن به ایران بود.
واعظی بیان کرد: دشمنان ایران تلاش داشتند تا رهبران و سیاستمداران سایر کشورها باور کنند که حکومت ایران قادر به ادامه دادن نیست؛ جنگ روانی از جنگ اقتصادی برای کشور سخت‌تر بود زیرا تمام رسانه‌ها، افکار عمومی را بمباران تبلیغاتی می‌کردند.
وی گفت: بیشتر از تحریم، احساس‌هراسی که در افکار عمومی منتقل می‌کردند عامل و حربه فشار به کشور بود؛ در رأس نظام به‌گونه‌ای رفتار شد که مردم و کشورهای منطقه قبول کردند که جنگی در کار نیست.
نگرانی مردم از قحطی از تأثیرات جنگ روانی بود
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نگرانی مردم از قحطی از تأثیرات جنگ روانی بود، گفت: سال 97 سال بسیار سختی بود و بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند سال 98 از سال 97 سخت‌تر باشد؛ همبستگی مسؤولان و همدلی و صمیمیت که خوشبختانه در استان سمنان مشهود است، سرمایه بزرگی برای عبور از مشکلات شد.
واعظی بیان کرد: امروز شرایط کشور کاملاً متفاوت با سال گذشته شده و تحریم‌ها کارایی خود را از دست داده است.
وی گفت: اوضاع داخلی، شرایطی است که مردم امیدوار شده‌اند ما می‌توانیم بدون اتکا به سایر دولت‌ها مسائل را حل کرده و از مشکلات عبور کنیم؛ شرایط بین‌المللی کشور به‌مراتب از گذشته بهتر است.
اماراتی‌ها پیش‌قدم شدند
سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: اماراتی‌ها در حل مسائل با ایران پیش‌قدم شدند و ایران به دنبال روابط خوب با سایر کشورهاست. روابط به‌آرامی با امارات تغییر یافته و با عربستان سعودی نیز این امر صورت گرفته و ادبیات آنها عوض شده است.
واعظی بیان کرد: آمریکا حامی کشورهای منطقه نیست و کشورهای منطقه باید منافع یکدیگر را تأمین کنند. اقتدار امنیتی ایران در روزهای اخیر به‌خوبی به نمایش گذاشته شد و سرشبکه آمدنیوز که توسط نیروهای سپاه دستگیر شد، در خارج از کشور صدای سرویس‌های امنیتی صهیونیستی را درآورده است.
وی افزود: این پیامی برای دیگران است که به مردم خود خیانت و خیال می‌کنند در دامن کشورهای دیگر امنیت دارند.
بخشی از مردم مشکل دارند
سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: بخشی از مردم به‌خصوص طبقه متوسط به پایین مشکل دارند و تلاش داریم به این طبقه بیشتر توجه کنیم؛ برای حقوق‌بگیران، روستاییان و بخش محروم کشور برنامه ویژه داریم.
واعظی اضافه کرد: اقتصاد کشور طوفان را پشت سر گذاشته و اگر شرایط تحریم نباشد، قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند. نرخ ارز پایین آمده و ثبات پیدا کرده است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قیمت‌ها کاهش یابد.
وی تصریح کرد: با تمام محدودیت‌ها، پروژه‌های متعددی در کشور در دست انجام است؛ آمریکا 12 شرط برای ایران گذاشته بود و در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به سازمان ملل متحد درخواست مذاکره بدون پیش‌شرط دادند.
برخی پروژه‌ها تأخیر پیدا کرده
سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت:‌ مشکلات کشور با کمک نخبگان و دانشگاهیان برطرف می‌شود؛ گرچه برخی پروژه‌ها تأخیر پیدا کرده اما فضایی به وجود آمده که می‌توانیم این پروژه‌ها را به پایان ببریم.
واعظی تصریح کرد: نیاز است تا توجه بیشتری به استان سمنان صورت پذیرد؛ این تصور که به این استان امتیاز ویژه‌ای داده شده است، صحیح نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود باید حق استان داده شود.
وی ادامه داد: باید اعتبارات باقی مانده سفر اول دولت به استان سمنان تخصیص داده شود و اعتبار باقی مانده سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان نیز اختصاص می‌یابد؛ بانک‌ها ترغیب شوند تا بخشی از اعتبارات موردنیاز استان را تأمین کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61709/قدردانی-واعظی-از-سپاه-به-خاطر-بازداشت-«زم»
بستن   چاپ