ایران پرسمان
روسیه رسماً خواستار انتقال نشست "کمیته اول" سازمان ملل به ژنو یا وین شد
جمعه 26 مهر 1398 - 11:36:46
ایران پرسمان - روسیه رسماً خواستار انتقال نشست "کمیته اول" سازمان ملل به ژنو یا وین شد
٢٠٦
٠
تسنیم / به گفته منابع دیپلماتیک، روسیه رسماً پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره انتقال محل برگزاری کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه خلع سلاح و امنیت بین‌المللی، از شهر نیویورک به وین یا ژنو را به سازمان ملل ارائه کرده است.
منابع دیپلماتیک آگاه به خبرگزاری «تاس» اعلام کرد‌ه‌اند که روسیه رسماً پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درباره تصمیم گیری لازم برای انتقال محل برگزاری کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که مسئولیت رسیدگی به مسائل مربوط به خلع سلاح و امنیت بین المللی را دارد، از شهر نیویورک به وین یا ژنو را برای بررسی به سازمان ملل ارائه کرده است.
پیش از این نمایندگی روسیه در مقر سازمان ملل اعلام کرده بود که به خاطر عدم صدور روادید برای یک سوم از هیئت نمایندگی روسیه که در این کمیته مشارکت دارند، امکان چنین تصمیم‌گیری وجود دارد.
پیش از این، روسیه و ایران خواستار توقف موقت فعالیت کمیته اول مجمع عمومی شده بودند تا زمانی که دبیر کل سازمان ملل به وضعیت عدم صدور روادید از سوی دولت آمریکا برای نمایندگان کشورهایی که در این کمیته فعالیت دارند، واکنش مناسب نشان بدهد.
البته در زمان رای‌گیری در این باره اکثر اعضای این سازمان از این پیشنهاد حمایت نکردند: 16 هیئت نمایندگی به تعلیق موقت کار کمیته اول رای مثبت دادند، 78 کشور با این مسئله مخالفت کرده و 31 کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/61814/روسیه-رسماً-خواستار-انتقال-نشست-"کمیته-اول"-سازمان-ملل-به-ژنو-یا-وین-شد
بستن   چاپ